خبرنگاری یعنی روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه

10:59 - 17 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۷۶۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۷ مرداد «روز خبرنگار» فرصتی ارزشمند و گرانبها، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان‌های فرهیخته‌ای است که روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه را کانون مطالبه گری و دغدغه مندی خود می‌دانند.
- بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی به مناسبت ۱۷ مرداد «روز خبرنگار» کارکرد رسانه در ارائه تصویری شفاف از وضعیت کشور و نظارت عمومی را بی بدیل و غیرقابل انکار بیان کرد.

در متن این پیام آمده: هفدهم مرداد ماه، روز خبرنگار را به آنانکه آگاهانه، متعهدانه و دلسوزانه تلاش می‌کنند آگاهی بخشی  و حقیقت جویی را هویت بخشیده و منادی امید به آینده باشند به همه خبرنگارانی که تباهی فساد، دروغ، بی اخلاقی، نفاق و تبعیض را به چشمان همگان آشکار می‌کنند به آنانی که صدای فراموش شدگان و رنج دیده گان هستند، تبریک می‌گویم.

کارکرد رسانه در ارائه تصویری شفاف از وضعیت کشور و نظارت عمومی بر عملکرد مسئولان و دستگاه‌های اجرایی، بی بدیل و غیرقابل انکار است.

بر کسی پوشیده نیست که روزنامه نگاری و خبرنگاری رکنی از ارکان مردم‌سالاری و بازوی دولت‌ها و حکومت‌ها در اداره جوامع است.

۱۷ مرداد ماه «روز خبرنگار» فرصتی ارزشمند و گرانبها، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان‌های فرهیخته‌ای است که روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه را کانون مطالبه گری و دغدغه مندی خود می‌دانند.

یاد همه پیشکسوتان عرصه خبر و اطلاع رسانی، به ویژه یاد و خاطره شهدای رسانه، شهدایی که هریک نماد مسئولیت، تعهد و دانایی جامعه وسیع رسانه‌ای کشور هستند و همه خبرنگارانی که با حضور خود در کانون رویداد‌ها و حوادث در دوران‌های مختلف صحنه‌های بی نظیری از انقلاب، دفاع مقدس و افتخار آفرینی‌های شکوهمند مردم این سرزمین را ثبت کرده اندگرامی می‌داریم.

با تبریک و تهنیت روز خبرنگار، مراتب سپاس خود را از تلاش‌های صادقانه و ارزشمند تلاشگران خستگی ناپذیر عرصه خبر و اطلاع رسانی ابراز نموده، بهروزی، توام با سلامتی و توفیق روز افزون ایشان را از درگاه ایزد منان خواستارم.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *