پارسال رقیب امسال حامی! امید تبریزی‌ها به قهرمانی استقلال

14:43 - 16 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۷۴۷۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم فوتبال تراکتور با قهرمانی استقلال در جام حذفی به اندازه آبی‌ها خوشحال خواهد شد.

- تیم فوتبال استقلال فردا شب در اصفهان و در دیدار فینال جام حذفی به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت. طبق مصوبه کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) سهمیه تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ است. یعنی دو تیم مستقیماً صعود می‌کنند و دو تیم راهی پلی‌آف خواهند شد.

۲ سهمیه مستقیم فوتبال ایران به قهرمانان ۲ جام معتبر فوتبال ایران یعنی لیگ‌برتر و جام حذفی خواهد رسید. پرسپولیس با قهرمانی در لیگ از حالا نخستین نماینده قطعی ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ است. دومین نماینده قطعی ایران فردا شب از بین استقلال و فولاد انتخاب خواهد شد. تیمی که قهرمان شود دومین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ خواهد بود و می‌تواند در بالاترین سطح فوتبال آسیا به رقابت بپردازد.

فولاد در لیگ با ششم شدن شانسی برای سهمیه پیدا نکرد و آخرین شانس خود را در فینال جام حذفی امتحان خواهد کرد، اگر اهوازی‌ها قهرمان این تورنمنت شوند تیم‌های سپاهان و استقلال به پلی‌آف خواهند رفت. در سوی دیگر میدان استقلال که در لیگ سوم شد برای صعود مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ باید قهرمان جام حذفی شود در غیر این صورت با توجه به رتبه خود در لیگ به پلی‌آف راه خواهد یافت.

خارج از این مسابقه، یک تیم می‌تواند شانس حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان را داشته باشد؛ تراکتور. تبریزی‌ها که فصلی شلوغ و پرحاشیه را به پایان بردند در اواخر فصل با فیروز کریمی بالاتر از گل‌گهر و فولاد چهارم شدند و در صورت قهرمانی استقلال می‌توانند راهی پلی‌آف شده و شانس خود برای آسیایی شدن را محک بزنند.

چینش نمایندگان ایران با توجه به قهرمان جام حذفی:

قهرمانی استقلال: پرسپولیس و استقلال (مستقیم) سپاهان و تراکتور (پلی‌آف)

قهرمانی فولاد: پرسپولیس و فولاد (مستقیم) سپاهان و استقلال (پلی‌آف)

پارسال رقیب امسال حامی! دعای تبریزی‌ها پشت استقلال

پارسال در فینال جام حذفی، تراکتور با شکست استقلال قهرمان این جام شد، اما امسال آنها آرزو می‌کنند استقلال به قهرمانی برسد تا مجددا به لیگ قهرمانان آسیا برسند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *