دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اولویت واکسیناسیون/ستاد ملی مبارزه با کرونا شیوه آموزش را تعیین کند

2:33 - 17 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۷۴۶۷
سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اولویت دریافت واکسن دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند. با تکمیل فرآیند واکسیناسیون منتظر ابلاغ دستورالعمل‌ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای شیوه آموزش در سال تحصیلی جدید هستیم.
احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با میزان در مورد روند واکسیناسیون اساتید و کارکنان این دانشگاه گفت:با توجه به آغاز واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد از عید غدیر خم، امید است با سرعت هر چه تمام‌تر روند واکسیناسیون تکمیل شود.

وی ادامه داد:با توجه به ظرفیت دانشگاه آزاد برای واکسیناسیون و در اختیار داشتن ۳۰۰ پایگاه در سطح کشور اساتید و کارکنان این دانشگاه می‌توانند با مراجعه به این مراکز در مرکز و استان خود واکسینه شوند.

وی در مورد معیار اولویت بندی واکسیناسیون اساتید و کارکنان گفت: همه این افرادی که در سامانه واکسیناسیون دانشگاه آزاد ثبت نام کرده اند، می‌توانند با مراجعه به این مراکز واکسیناسیون خود را انجام دهند، این مراکز با دراختیار داشتن لیست اعلامی اقدام به واکسیناسیون این افراد می‌کند. چرا که هر استانی لیست واحدهای مشخص و اعضای مشخص خود را دارد.

وی اظهار کرد: علاوه بر کارکنان و اساتید این دانشگاه دانشجویان نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه نوبت‌دهی به نشانی azadhr.heathehr.ir ثبت نام خود را برای دریافت واکسن تکمیل نماید.

وی در مورد واکسیناسیون دانشجویان گفت: با توجه به ظرفیتی که دانشگاه آزاد در اختیار دارد ،یعنی ۳۰۰ پایگاه دانشگاه آزاد در سراسر کشور و همکایر دانشگاه های علوم پزشکی و  وزارت بهداشت و با توجه به اینکه به طور کلی روزانه ۲۰۰ هزار واکسیناسیون در این مراکز انجام می‌شود، امیدواریم واکسیناسیون دانشجویان نیز با اولویت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سپس دانشجویان کارشناسی و پس از آن دانشجویان جدیدالورود به سرعت هر چه تمام‌تر اتفاق بیفتد.

وی گفت: ظرفیت ایجاد شده از طریق دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر دانشجویان و کادر آموزشی دانشگاه آزاد در اختیار عموم مردم نیز هست تا بتوانیم در تسریع واکسیناسیون عمومی قدم‌های مثبتی برداریم.

حیدری در مورد شیوه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی پیش رو گفت: اولویت دانشگاه آزاد بر شیوه آموزش حضوری البته با تکمیل فراِیند واکسیناسیون است، اما مرجع نهایی تصمیم گیرنده ستاد مقابله با کرونا است.

وی در پایان گفت: هنوز نمی‌توان به طور قطع در مورد شیوه آموزش در سال تحصیلی جدید سخن گفت، از این رو در پی تکمیل فرآیند واکسیناسیون منتظر ابلاغ دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای شیوه آموزش در سال تحصیلی جدید هستیم اما به طور کلی همه ظرفیت ها را برای برگزاری آموزش حضوری نیز در اختیار داریم.

بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *