رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سخنگوی گمرک: تجار از مراجعه به مرز میلک خودداری کنند/ مرز ماهیرود و دوغارون باز است

13:06 - 16 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۷۴۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
سخنگوی گمرک گفت: در حال حاضر مرز میلک در استان سیستان و بلوچستان موقتا بسته است و تجار و صاحبان کالا به این مرز مراجعه نکنند.

سید روح الله لطیفی در گفت‌وگو با میزان، در توضیح آخرین وضعیت مرز‌های ایران و افغانستان گفت: عصر روز پنج شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ تحولات و درگیری‌های داخلی افغانستان به سمت مرز‌های کشورمان کشیده شد و به دلیل ناامنی‌هایی که در حاشیه مرز‌ها بوده است فعالیت مرز‌های ایران و افغانستان موقتا کنار گذاشته شده است.

وی بیان کرد: توقف فعالیت در مرز‌های ایران و افغانستان تا زمان بازگشت امنیت ادامه دارد و پس از برقراری امنیت تجارت از مرز‌ها از سر گرفته شود.

سخنگوی گمرک گفت: در حال حاضر مرز میلک در استان سیستان و بلوچستان موقتا بسته است و از تجار و صاحبان کالا درخواست شده است که به این مرز مراجعه نکنند و گمرکات اجرایی پروانه صادراتی برای خروج از مرز میلک را صادر نکنند.

لطیفی تاکید کرد: مرز ماهیرود و دوغارون در حال حاضر بازاست و فعالیت از این دو مرز ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر تحولات در مرز میلک استان سیستان و بلوچستان و استان نیمروز در کشورافغانستان رخ داده است و شهر زرنج افغانستان در مقابل مرز میلک استان سیستان و بلوچستان هنوز به حالت عادی بازنگشته است.

سخنگوی گمرک ابراز امیدواری کرد طی یک و دو روز آینده مرز به حالت عادی بازگردد و به محض بازگشت آرامش در مرز میلک تجارت همانند مرز دوغارون و ماهیرود از سرگرفته شود.

لطیفی در ادامه تاکید کرد: نیرو‌های نظامی و انتظامی کشورمان اشراف کامل بر مرز‌های شرقی دارند و اوضاع مرز‌ها را به طور کامل تحت کنترل دارند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *