ورود هلال احمر به چرخه واکسیناسیون تهران

11:37 - 16 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۷۳۹۵
سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: علاوه بر ظرفیت هلال احمر در تامین نیرو و در اختیار داشتن مراکز واکسیناسیون، توان واکسیناسیون سیار را نیز در اختیار داریم. از این رو اگر راسا نیز عهده دار شویم مشکلی در انجام واکسیناسیون وجود نخواهد داشت.
حسن قوسیان مقدم، دبیر کل وسخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با میزان در مورد ورود هلال احمر برای واکسیناسیون عمومی گفت: در مورد ورود هلال احمر به چرخه واکسیناسیون این ورود اتفاق افتاده است اما درخواستی از جانب وزارت بهداشت نبوده است ، بلکه با همکاری با مراکز دانشگاه‌های علوم پزشکی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در یکی از مراکز ما، مرکز دارو و درمانی هلال در شرق تهران از پایان هفته گذشته واکسیناسیون عمومی در حال انجام است که با توجه به مکانی که در اختیار داریم ظرفیت بالایی را برای واکسیناسیون در اختیار ما قرار می‌دهد.

وی گفت: این مرکز که با همکاری مجتمع دارویی درمانی هلال احمر، معاونت درمان، سازمان داوطلبان هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دایر شده است، و اولین مرکز واکسیناسیون عمومی این جمعیت در تهران است.
وی در مورد چگونگی ورود هلال احمر به چرخه واکسناسیون اظهار کرد: به طور کلی در مراکزی که امکان واکسیناسیون باشد پس از دریافت مجوز از دانشگاه‌های علوم پزشکی هلال احمر برای ورود به فرآیند واکسیناسیون وارد عمل می‌شود.
 
وی اظهار کرد: هلال احمر علاوه بر توانایی برای تامین نیرو از طریق معاونت درمان و همچنین مراکز واکسیناسیون، آمبولانس واتوبوس برای واکسناسیون سیار نیز در اختیار دارد، از این رو اگر راسا نیز عهده دار واکسیناسیون شویم مشکلی در انجام واکسیناسیون وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص نحوه حضور افراد دریافت کننده واکسن کرونا گفت: این افراد در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت طبق اولویت بندی‌های اعلام شده ثبت نام کرده و پیامک حاوی تاریخ و ساعت حضور در مرکز واکسیناسیون را دریافت کرده‌اند وبرای انجام واکسیناسیون به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی  در پایان در مورد ورود هلال احمر برای واکسیناسیون درسایر استان‌های کشور نیز گفت: هلال احمر در چندین استان به صورت موردی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی برای کمک به تسریع فرآیند واکسیناسیون وارد عمل شده است. اگر چه این حضور به صورت موردی در برخی استان‌های از جمله قم برای واکسیناسیون تاکسیرانی این شهر و همچنین در اهواز، قزوین، سمنان و همچنان استان‌های دیگر انجام گرفته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *