تجلیل از ۸۶ نفر از قضات و کارمندان نمونه دادگستری هرمزگان

9:51 - 16 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۷۳۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان از ۸۶ نفر از قضات و کارمندان نمونه دستگاه قضایی استان تجلیل شد.

- طی مراسمی با حضور علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، از قضات و کارمندان نمونه دستگاه قضایی استان که در آیتم‌های مختلف از جمله رسیدگی به امور محوله، تکریم ارباب رجوع و ارتقای جایگاه دستگاه قضایی عملکرد مطلوبی داشته اند، تقدیر شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این مراسم خاطرنشان کرد: معرفی قضات و کارمندان نمونه در کنار برخورد جدی با متخلفین از جمله سیاست‌های راهبردی است که با عنایت به منویات ریاست محترم قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی دستگاه قضایی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: این مراسم به منظور تقدیر و تشکر از کسانی است که با تمام وجود و علیرغم همه محدودیت‌ها، متعهدانه به نظام مقدس اسلامی و ملت شریف ایران خدمت می‌کنند، اگرچه پاداش این مجاهدت‌ها و تلاش‌های صادقانه نزد خداوند متعال محفوظ است.

علی صالحی تصریح کرد: قطعاً یکی از پایه‌های اساسی دستگاه قضایی، منابع انسانی آن است و بدون تردید کارآمدی، پویایی و نشاط سازمانی کارکنان قضایی و اداری، موجب افزایش بهره وری، تسهیل در جهت نیل به آرمان‌ها و ارتقای کیفیت خدمت رسانی به مراجعین خواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهارداشت: در راستای سیاست‌های کلان قوه قضاییه و اهداف و برنامه‌های دادگستری استان به منظور شناسایی قضات و کارکنان نمونه شاخص‌های مختلفی از جمله اتقان آرا، کاهش متوسط زمان رسیدگی، کاهش اطاله دادرسی، کاهش حجم ورودی دستگاه قضایی، صرفه جویی در هزینه ها، وصول درآمد‌های قانونی، فعالیت‌های فرهنگی، کاهش تعداد پرونده‌های معوق، استفاده از تأسیسات نوین حقوقی، ارتقای فرهنگ صلح و سازش، کاهش مانده پرونده در شعب، اهتمام در انجام امور محوله و استفاده بهینه از فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است.

وی همچنین یادآور شد: در پایان هر فصل و همزمان با برگزاری همایش رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان هرمزگان پس از ارزیابی دقیق و مستند عملکرد بخش‌های مختلف، از همکاران قضایی و اداری نمونه با اهدای لوح تقدیر و درج در سوابق ارزشیابی، قدردانی می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تلاش‌های ۸۶ نفر از قضات و کارمندان نمونه دستگاه قضایی استان هرمزگان که در بررسی‌های انجام شده، علاوه بر دستیابی به بیشترین امتیاز، حائز رتبه‌های برتر کشوری و استانی شده اند، با اهدای لوح سپاس توسط رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تقدیر شد.

همچنین، با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط کمیته نقد آرای معاونت منابع انسانی دادگستری کل استان هرمزگان، امید مهدوی مجد رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان رودان، به عنوان برگزیده جشنواره آرای قضایی معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *