شناسایی سارقان باربری‌های جنوب تهران

16:17 - 12 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۶۶۰۱
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند سارقان باربری‌های جنوب تهران خبر داد.
- علیرضا لطفی اظهار کرد: شانزدهم تیرماه امسال صاحب باربری در میدان شوش با پلیس تماس گرفت و از سرقت باربری اش خبر داد و بدنبال اعلام خبر تیم تحقیق وارد عمل شده و راهی محل شدند.

وی عنوان کرد: مرد میانسال که نگهبان بنگاه باربری بود در تحقیقات گفت، ساعت ۳ نیمه شب بود که چند مرد جوان از در بنگاه باربری بالا آمده و با ورود به محل باربری دست و پای مرا بستند. آن‌ها به سراغ وسایل داخل باربری که شامل چندین تخته فرش، جاروبرقی و وسایل موتورسیکلت به مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد ریال بود را سوار نیسان کرده و به سرقت بردند. بعد از رفتن آنها، من همچنان دست و پا بسته بودم تا اینکه ساعت ۸ صبح صاحب باربری آمد و دست و پایم را باز کرد.

وی عنوان کرد: کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت در حین تحقیقات پلیسی با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند که در تمامی آنها، سارقان از دیوار یا در باربری وارد شده و پس از بستن دست و پای نگهبان اقدام به سرقت کرده اند.

سردار لطفی ابراز داشت: در ادامه تحقیقات هویت متهمان که تعدادی از آن‌ها سابقه سرقت از اماکن را داشتند شناسایی شده و در ۶ عملیات جداگانه ۶ متهم این پرونده بازداشت شدند.
 
بیشتر بخوانید:

این مقام ارشد انتظامی افزود: متهمان در ادامه تحقیقات به جرم خود اعتراف کرده اظهار داشتند، ما همشهری هستیم و به خاطر بدهی تصمیم گرفتیم سرقت کنیم. با گشت زنی در محله‌های شوش و اطراف آن، باربری‌هایی که فاقد دورببن‌های مداربسته بودند را شناسایی کرده و سرقت‌های شبانه را انجام می‌دادیم. وسایل سرقتی را هم در گاوداری یکی از دوستانمان یا خانه‌ای در تهران تخلیه می‌کردیم تا در فرصت مناسب به فروش برسانیم.

وی ادامه داد: با اعتراف متهمان به سرقت‌های سریالی، آن‌ها برای شناسایی سرقت‌های احتمالی و مال باختگانشان به دستور قضائی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سردار لطفی در پایان از شهروندان خواست: شاکیانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته اند برای اعلام شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کنند.
 

برچسب ها: سرقت پلیس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *