تاکید دستگاه قضایی بر استفاده حداکثری از ارفاقات قانونی در مجازات برای محکومین

16:59 - 12 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۶۵۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی بر ترغیب قضات محاکم به استفاده حداکثری از ارفاقات و تاسیسات قانونی، قانون مجازات اسلامی برای محکومین تاکید کرد.
- ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در دوازدهمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان با ارائه گزارشی از بازدید حوزه قضایی بوکان و تشریح مشکلات و کمبود‌های آن حوزه قضایی از معاونین خود خواست در راستای حل مشکلات این حوزه هر یک در حیطه کاری خود اقدامات لازم را معمول نمایند.

عتباتی با بیان اینکه عملکرد کلی دادگستری بوکان قابل قبول می‌باشد گفت: با وجود مشکلات زیاد از جمله کمبود فضا و نیروی انسانی همکاران دادگستری بوکان با ایثار و گذشت کار‌ها را پیش برده اند و در ملاقاتی که با مردم داشتیم قریب به اتفاق از عملکرد دادگستری اعلام رضایت می‌نمودند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

عتباتی در ادامه از معاونین خود خواست تا با نظارت در حوزه قضایی خود عملکرد آن را مستمرا پیگیری و اقدامات لازم را در راستای اجرای برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ معمول نمایند.

وی در ادامه جلسه به یکی از دستورات جلسه شورای معاونین که اختصاص به پیگیری امور زندان‌های استان از دادستانی کل کشور بود پرداخت و بازدید‌های مستمر و سرزده از زندان و بررسی وضعیت زندان‌ها را طی مصوبه‌ای از معاونین و روسا و داستان‌های حوزه‌های قضایی خواستار شد و ترغیب قضات محاکم را به استفاده حداکثری از ارفاقات و تاسیسات قانونی، قانون مجازات اسلامی برای محکومین را مورد تاکید قرار داد.

شایان ذکر است در این جلسه شورای معاونین اجرای مصوبات جلسات قبلی نیز مورد پیگیری قرار گرفت و اعضای شورای معاونین نیز در خصوص دستورات جلسه به بیان نکته نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *