"افغانستان" چشم به راه نشست‌های "ورشو" و "بروکسل" است

21:58 - 20 شهريور 1394
کد خبر: ۷۴۶۳۱
روزنامه هشت صبح نوشت: به گفته مقامات وزارت دارایی، قرار است شهرهای "ورشو" و "بروکسل" سال آینده میلادی میزبان 2 نشست مهم بین‌المللی در مورد ارائه تعهدات جدید مالی جامعه جهانی پس از سال ۲۰۱۶ به دولت افغانستان باشند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، روزنامه هشت صبح 17 سنبله(شهریور)، مقامات وزارت دارایی می‌گویند: قرار است شهرهای "ورشو" و "بروکسل" سال آینده میلادی میزبان 2 نشست مهم بین‌المللی در مورد ارائه تعهدات جدید مالی جامعه جهانی پس از سال 2016 به دولت افغانستان باشند.
 
این مقام‌ها افزودند: این 2 نشست مهم بین‌المللی پس از موفق ارزیابی شدن تعهدات دولت افغانستان در 10 ماه گذشته در نشست اخیر مقامات ارشد کشورهای کمک‌کننده به افغانستان، موسوم به "سام" در کابل، سال آینده در کشورهای لهستان و بلژیک برگزار می‌شود.
 
"اکلیل حکیمی"، وزیر دارایی کشور، روز گذشته (شانزدهم شهریور)، در یک نشست خبری مشترک با "نیکلاس هیسم"، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان با حضور جمعی از اعضای کابینه گفت: قرار است در نشست‌های سال آینده سران و وزیران خارجه کشورهای کمک‌کننده در شهرهای ورشو و بروکسل، برای حمایت از نیروهای امنیتی و بخش بازسازی و بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان تعهدات جدیدی ارائه شود.
 
حکیمی که در این کنفرانس خبری در مورد تعهدات دوجانبه دولت افغانستان و جامعه جهانی در نشست "سام" گزارش می‌داد، افزود: جامعه جهانی نه تنها این‌ تعهدات خود را برای ادامه کمک‌هایشان برای ما تجدید کرد، بلکه آمادگی نشان داد برای سال آینده که قرار است در بروکسل مرکز بلژیک یک کنفرانس در سطح وزرای خارجه و وزرای توسعه کشورهای دوست برگزار شود یک تعهد جدید مالی برای سال‌های آینده برای افغانستان صورت خواهد گرفت.
 
وی افزود: 2 ماه قبل از این کنفرانس، نشست سران تمام کشورها در سطح رؤسای جمهور کشورهای دوست از جمله کشورهای عضو ناتو در "ورشو" پایتخت لهستان برگزار خواهد شد که در آن تعهدات ادامه کمک‌ها به نیروهای امنیتی افغانستان تجدید خواهد شد.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *