رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تأکید تهران و مسکو بر پرهیز از رویکرد نظامی برای حل بحران‌های سوریه و یمن

11:06 - 17 شهريور 1394
کد خبر: ۷۴۵۸۹
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان - معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه بر پرهیز از رویکرد نظامی برای حل‌ بحران‌های سوریه و یمن تأکید کرده و یادآور شدند که بحران‌های منطقه خاورمیانه راهکار نظامی ندارد.
تأکید تهران و مسکو بر پرهیز از رویکرد نظامی برای حل بحران‌های سوریه و یمن

به گزارش ، میخائیل باگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده رئیس‌ جمهور این کشور در امور خاورمیانه و حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران در تماس تلفنی درباره‌ آخرین تحولات منطقه از جمله سوریه و یمن گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

دو طرف در این تماس ضمن تبادل‌نظر راجع به آخرین تلاش‌ها و رایزنی‌های سیاسی برای کمک به حل بحران‌های سوریه و یمن، بر ضرورت تحقق راه‌حل‌های سیاسی برای بحران سوریه و یمن مطابق با حقوق بین‌الملل و مفاد منشور سازمان ملل تاکید کردند.

معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه بار دیگر یادآور شدند که بحران‌های منطقه خاورمیانه راهکار نظامی ندارد و کاربرد زور تنها بر نفرت و تقویت روند افراط گرایی می‌افزاید، در شرایطی که مقابله موثر با تروریسم و روند رو به رشد افرا‌ط‌گرایی در منطقه از طریق همکاری‌های واقعی منطقه‌ای و بین‌المللی امکانپذیر است.

باگدانف و امیرعبداللهیان عنوان کردند: تهران و مسکو معتقدند در هرگونه راه‌حل سیاسی سوریه که نقش مردم، جایگاه نهادهای حکومتی و نقش رئیس‌جمهور و مبارزه جدی با تروریسم نادیده گرفته شود، نتیجه بخش نخواهد بود.

دو طرف ضمن محکومیت تداوم توسل به زور در یمن تاکید کردند که پیروزی در یمن از طریق نظامی رقم نخواهد خورد و یمن صرفا راهکار سیاسی دارد.

طرفین با حمایت از تلاش‌های سازمان ملل و ابراز نگرانی از رشد فزاینده تروریسم و بحران جدی انسانی در یمن، خواستار تلاش‌های موثر سازمان ملل برای ارسال کمک‌های انسانی به مردم این کشور شدند.

در این گفت‌وگوی تلفنی معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه بر تلاش‌های سیاسی دو کشور و تداوم ارسال کمک‌های انساندوستانه تاکید کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *