رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح اروپا و آمریکا برای تحریم سران لبنان

13:54 - 09 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۵۶۸۱
همزمان با تعیین نخست وزیر جدید در لبنان، اتحادیه اروپا در صدد تحریم این کشور است و آمریکا نیز از این تصمیم استقبال کرده است.

اتحادیه اروپا در صدد اعمال تحریم‌هایی علیه مقام‎های لبنان است.

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا با تهیه «چارچوبی قانونی» درصدد اعمال تحریم علیه مقام‎های لبنانی است که در «تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون»، نقش داشته‎اند.

این طرح به ریاست فرانسه، در صدد اعمال تحریم علیه مقام‎هایی است که به ادعای اروپا، در مسیر تشکیل دولت در لبنان مانع تراشی کردند.

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا، توقیف دارایی برای اشخاص و نهاد‌ها بوده و اشخاص و نهاد‌های اتحادیه اروپا از قرار دادن وجوه در اختیار افراد ذکر شده، منع می‌شوند.

«جانت یلن» و «آنتونی بلینکن»، وزرای خزانه داری و خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که واشنگتن از این تصمیم اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

در این بیانیه ادعا شده که هدف از تحریم‌ها «ایجاد تغییر و تسهیل پاسخگویی سران لبنان» است.

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که هفته گذشته «نجیب میقاتی»، نخست وزیر پیشین لبنان با کسب رای ۷۳ نماینده از ۱۱۸ نماینده، آرای لازم بیشتر نمایندگان پارلمان لبنان را به منظور تشکیل دولت جدید کسب کرد.

نخست‌ وزیر مکلف لبنان پس از دیداری که با «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان در کاخ بعبدا داشت، گفت «میشل عون را در جریان جزئیات رایزنی‌های پارلمانی غیرالزام‌آور خود با فراکسیون‌های پارلمانی و اعضای مستقل پارلمان قرار دادم و درخصوص جزئیات این دیدار‌ها به صحبت پرداختیم و دیدگاه‌های ما بسیار به هم نزدیک هستند؛ در روز‌های آینده نشست‌های پی در پی خواهیم داشت و به منظور تبادل نظر با رئیس جمهور به کاخ بعبدا در رفت‌وآمد خواهم بود.»

در همین حال «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان، روز شنبه، ۹ مرداد، ضمن درخواست از مردم این کشور برای پشتیبانی از ارتش لبنان، گفت «اتحاد ملی تنها راه نجات از هرج و مرج و وضعیت کنونی است.»

رئیس جمهور لبنان گفت «امروز، با وجود شرایط سخت اقتصادی و مالی و چالش‌های بسیار دشوار زندگی لبنانی‌ها، از جمله نیرو‌های نظامی، همه احساس می‌کنند که ارتش هنوز مطمئن‌ترین ضامن ثبات و وحدت ملی است.»


برچسب ها: لبنان میشل عون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *