آزادی ۵۲ زندانی جرائم غیرعمد به همت خیرین و ستاد دیه از زندان مرکزی شهرکرد

13:42 - 08 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۵۴۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیرخم تعداد ۵۲ زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی به همت خیران و اعضاء ستاد دیه استان از بند حبس رهایی و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
- احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیرخم به ویژگی‌های بارز حضرت علی (ع) در حکومت داری و عدالت گستری اشاره و اظهار کرد: در سیره حکومتی امام علی (ع) سه مؤلفه دین‌داری، عدالت و مردم‌داری از راهبرد‌های کانونی مدیریت ایشان به شمار می‌آید.
 
وی افزود: حضرت علی (ع) پایه گذار حکومتی مبتنی بر دین و عدالت اجتماعی بودند که در آن مردم با امنیت و برخورداری از حقوق انسانی، از زندگانی توأم با کرامت و عزت بهره‌مند بوده و منزلت انسانی آن‌ها محترم شمرده می‌شد.

بهرامی تصریح کرد: امروز نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی در تداوم حکومت علوی گوهر بی همتای عدالت و اخلاق را در میان مردمان گسترانیده و به یُمن سیره و منش بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و تدابیر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) معنویت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه به نحو چشمگیری ارتقاء بخشیده است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع آزادی سازی زندانیان، این امر را نیز یکی از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد وگفت: حفظ بنیان خانواده یکی از ارکان وجودی نظام اسلامی است و بر این اساس در طول ۴۲ سال گذشته سعی گردید تا ضمن بهره گیری از ظرفیت‌های خیران نیک اندیش میزان حضور محکومان جرائم غیر عمد و مالی در زندان به حداقل رسیده و این افراد بتوانند هرچه سریعتر به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

وی در خصوص آزادسازی ۵۲ زندانی از زندان مرکزی شهرکرد بیان داشت: طیف این زندانیان شامل محکومان مالی، جرائم سبک و غیرعمد بودند و مجموع بدهی آن‌ها بیش از ۱۱ میلیارد ریال بود که بخشی از این مبلغ توسط شکات بخشیده و مابقی با تلاش اعضاء ستاد دیه استان و کمک خیران پرداخت گردید.

بهرامی در پایان ابراز امیدواری کرد زندانیان آزاد شده هرگز تجربه تلخ زندانی شدن را مجددا تجربه نکنند و از همان لحظه آزادی برای جبران خطا‌های گذشته و موفقیت و سربلندی خود و جامعه تلاش نمایند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *