رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روحانی: لیستی بلندی از کار‌هایی که دلم می‌خواست بشود و نشد دارم

12:46 - 07 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۵۲۹۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور گفت: اگر تمام این پروژه‌ها تا پایان دولت به اتمام برسد ما ۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن داریم که یکی از افتخارات ما است ما از ۱۰ هزار کیلومتر راه آهن به ۱۴ هزار کیلومتر می‌رسیم. این افتخار بزرگی است که تمام ریل کشور از اول تاریخ ریل در ایران تا سال ۹۲ چه مقدار بوده و در این هشت سال چه مقداری ریل‌گذاری انجام شده است.

- حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در هشتاد و ششمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، اظهار داشت: مردم ما در طول این سه سال و نیم با مشکلات بسیار زیادی در جنگ اقتصادی روبه‌رو بودند. کرونا هم آمد و شرایط را سخت‌تر کرد. حوادث طبیعی مثل امسال که خشکسالی آمد و مشکلات را چند برابر کرد. اما در عین حال مردم می‌بینند به دست جوانان خودشان و مهندسان خودشان پروژه های عظیم و بزرگ افتتاح می شود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: ما در یک روز قادر هستیم صدها کیلومتر پروژه را افتتاح کنیم که این بسیار مهم است. یکی از پروژه‌های امروز ما ۲۷۰ کیلومتر راه‌آهن از یزد به اقلید بود اما دیدیم که از دو طرف قطار مسافربری و باری حرکت خودشان را آغاز کردند.

روحانی افزود: اگر تمام این پروژه‌ها تا پایان دولت به اتمام برسد ما ۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن داریم که یکی از افتخارات ما است ما از ۱۰ هزار کیلومتر راه آهن به ۱۴ هزار کیلومتر می‌رسیم. این افتخار بزرگی است که تمام ریل کشور از اول تاریخ ریل در ایران تا سال ۹۲ چه مقدار بوده و در این هشت سال چه مقداری ریل‌گذاری انجام شده است.
 
رئیس جمهور گفت: استفاده از تونل البرز در منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال ۶.۵ کیلومتری که طولانی‌ترین تونل در غرب آسیا است از روز شنبه هفته‌ آینده برای مسافران آزاد است.

وی ادامه داد: پایین‌تر بودن ۳۰۰ متری تراز این تونل نسبت به تونل کندوان، طراحان و پیمانکاران کاملا ایرانی، استفاده از جت فن‌های دوطرفه برای تهویه مطلوب، پارکینگ و آتش‌نشانی، دوطبقه بودن تونل، اینترنت و آنتن‌دهی آسان تلفن همراه و کاهش ۵.۵ کیلومتری مسیر از ویژگی‌های بارز این تونل است.
 
روحانی اضافه کرد: خیلی دلم می‌خواست در این دولت ورود قطار سریع‌السیر به کشور افتتاح شود. اگر تحریم نبود راه‌آهن سریع‌السیر تهران مشهد افتتاح می‌شد.

رئیس جمهور یا بیان اینکه اگر برجام ادامه پیدا می‌کرد تا الان ۲۰۰ هواپیمای نو وارد کشور می‌شد، اضافه کرد: ما توانستیم ۱۶ هواپیما بیاوریم. قرارداد‌های ما طولانی بود، ولی با تحریم سال ۹۷ بسته شد.

 

 

تکمیل می‌شود



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *