اجرای دو طرح برای ارتقای صلاحیت معلمی در آغاز سال تحصیلی

17:06 - 05 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۴۸۵۱
وزیر آموزش و پرورش در برنامه تخصصی «تحول و نیروی انسانی» در سی و پنجمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور از اجرای دو طرح در آغاز سال تحصیلی برای ارتقای صلاحیت معلمی خبر داد.
-محسن حاجی میرزایی در برنامه تخصصی «تحول و نیروی انسانی» در سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران برگزار شد ، اظهار کرد: تا پایان سال، اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان تعیین تکلیف و بسته نیروی انسانی تکمیل خواهد شد.

حاجی میرزایی بیان کرد: هدف اصلی رتبه بندی معلمان ارتقای کیفی صلاحیت‌های معلمی است که به افزایش انگیزه معلمان کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: طرح «کارآمد» در معاونت ابتدایی و طرح «جوامع یادگیری» در معاونت متوسطه برای سال تحصیلی جدید، اجرا می‌شود که خروجی این طرح ها، صلاحیت معلمان را ارتقا خواهد داد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد در دوره‌های تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان ۲۰ رشته مطابق با شرایط جدید، بازنگری و به وزارت علوم ارسال شده است، همچنین برای افزایش صلاحیت کیفی دانشگاه نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

حاجی میرزایی افزود: الگویی با ۱۴ شاخص، برای نیروی انسانی طراحی کرده ایم و هیچ مدرسه‌ای نباید در آغاز سال تحصیلی، بدون معلم باشد. بسته دیگر نیروی انسانی نیز، نظام انگیزشی، است که برای ارتقای انگیزه معلمان طراحی شده است.

وی درباره افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی گفت: در قانون هیچ راهی برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وجود نداشت، اما با هماهنگی‌های صورت گرفته از ماه گذشته دریافتی‌های آنان یک میلیون در قالب اضافه کار اضافه شده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره پاداش بازنشسته‌ها افزود: اعتبارات این موضوع تخصیص پیدا کرده و باید تأمین شود و این موضوع نیز در هفته‌های آینده پرداخت خواهد شد.
 
بیشتر بخوانید:
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *