عبدولی و رضایی با حضور در نیمه نهایی سهمیه المپیک ریو را کسب کردند

2:28 - 17 شهريور 1394
کد خبر: ۷۴۴۶۴
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
خبرگزاری مزان - فرنگی‌کار ازوان 75 و 98 کیلوگرم با شکست حریفان خود سهمیه المپیک ریو را بدست آوردند.
به گزاری ، فرنگی‌کاران اوزان 75 و 98 کیلوکرم کشورمان با شکیت حریفان خود ضمن کسب سهمیه المپیک ریو راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی کشتی شدند.

سعید عبدولی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف خاشیم‌بکوف از ازبکستان رفت و موفق شد با نتیجه 8 بر صفر حریفش را شکست دهد. وی در دور سوم با ایسل از آلمان سرشاخ شد و در نهایت با نتیجه 8 بر صفر این حریف خود را شکست داد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. عبدولی در مرحله نیمه نهایی با داتوناشویلی از گرجستان مصاف داد و در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید تا راهی مرحله نیمه نهایی شود و نخستین سهمیه کشتی فرنگی کشورمان در مسیر المپیک ریو را بدست آورد.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی 2011 استانبول در نیمه نهایی باید با برنده دیدار توماس بیسک از آمریکا و مادسن از دانمارک مصاف دهد.

ولاسوف از روسیه حریف اصلی عبدولی در صورت حضور در فینال است. شکست جلفلکیان ارمنی و کیم کره‌ای دو قهرمان پیشین جهان برابر حریفان خود از نکات حائز اهمیت این وزن است.

قاسم رضایی به عنوان نماینده وزن 98 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با ماگومدوف از روسیه سرشاخ و در نهایت موفق شد حریف قدرتمندش را با نتیجه 4 بر 2 شکست دهد تا گام بلندی برای حضور در فینال بر دارد. وی در دور دوم به مصاف دنیل لوگو کابررا از کوبا رفت و با نتیجه 5 بر صفر این حریف خود را برد تا راهی دور چهارم شود.

رضایی در یک چهارم نهایی به مصاف ایلدیم از ترکیه رفت و با حساب 4 بر صفر به برتری رسید تا ضمن کسب دومین سهمیه تیم کشتی فرنگی در المپیک ریو راهی مرحله نیمه نهایی شود. دارنده مدال طلای المپیک لندن در نیمه نهایی باید با پیروز دیدار لیتوانی و بلغارستان دیدار کند تا در صورت پیروزی راهی فینال مسابقات جهانی شود.

پیش از این مهدی زیدوند در وزن 66 کیلوگرم از دور مسابقات حذف شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *