بازدید رئیس دادگستری بوشهر از شورای حل اختلاف و زندان دشتستان

10:14 - 05 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۴۶۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر به طور از پیش اعلام نشده از زندان شهرستان دشتستان و شورای حل اختلاف این شهرستان بازدید کرد.
- علی جمادی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر به طور از پیش اعلام نشده از زندان شهرستان دشتستان و شورای حل اختلاف این شهرستان بازدید کرد.

وی در ابتدای این بازدید به سیاست قوه قضاییه در خصوص کاهش جمعیت کیفری اشاره و بیان کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان تا آن جایی که از طرق قانونی امکان دارد تلاش شود؛ تا از این جهت هم موجب کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی شود و هم از تعدد زندانیان جلوگیری شود و نهایتاً در جهت این که از بزه‌های مرتبط با زندان وزندانیان و پیشگیری از عوارض و مشکلاتی که ناشی از تبعات زندانی شدن فرد برای وی و خانواده واقع می‌شود، اقدام موثری صورت پذیرد.

جمادی درباره لزوم توجه به اعمال مجازات‌های جایگزین حبس تاکید کرد: استفاده حداکثری از تسهیلات قضایی از جمله آزادی مشروط، رأی باز، عفو موردی، تعلیق اجرای مجازات و کمیسیون عفو در رابطه با زندانیان موجب کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان‌ها می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خطاب به مسئولان زندان بر سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکرد‌های تربیتی در قبال زندانیان، مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم و پرهیز از هرگونه اجحاف در حق زندانیان تأکید کرد.

جمادی در این بازدید‌ها به صورت چهره به چهره با مددجویان دیدار و به مسائل و مشکلات قضایی آنان استماع و دستورات لازم صادر نمودند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه این بازدید از شورای حل اختلاف زندان دشتستان نیز بازدید نمود.

وی ضمن اشاره به سیاست قضازدایی دستگاه قضایی و جایگاه شایسته شورا‌های حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش در جامعه گفت: می‌بایست جهت گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه تلاش شود و به همین منظور در راستای کاهش پرونده‌های قضایی، کاهش ورودی پرونده‌ها و حتی جمعیت کیفری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در شورای حل اختلاف از جمله شورای حل اختلاف در زندان استفاده شود تا اینگونه پرونده‌ها به سرانجام برسند و یا تشکیل نشود و یا پرونده دیگری به دنبال نداشته باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *