روحانی: تلاش کردیم مناطق آزاد به مراکز تولید و صادرات مبدل شوند

13:06 - 04 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۴۳۶۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور گفت: از آغاز فعالیت دولت تلاش کردیم مناطق آزاد از مناطق وارد کننده کالا و عرضه کننده آن به مسافران به مراکز تولید و صادرات و مراکز جذب سرمایه داخلی و خارجی مبدل شوند.

- حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» ظهر امروز در آیین افتتاح طرح‌های ملی مناطق ویژه اقتصادی و سازمان محیط زیست بیان کرد: از امروز که روز میلاد امام هادی(ع) است تا روز پنج شنبه و عید غدیر؛ ایام مبارک و متبرکی است که انشاالله دل‌های ما بیشتر در مسیر معنویت و قرب به خداوند خواهد بود.


وی افزود: امروز دو بخش بروژه برای افتتاح داشتیم که بخشی از آن‌ها مربوط به مناطق آزاد بود که الحمدالله در این هشت سال مناطق آزاد فعالیت بسیار خوبی کردند.

روحانی ادامه داد: از آغاز فعالیت دولت تلاش کردیم مناطق آزاد از مناطق وارد کننده کالا و عرضه کننده آن به مسافران به مراکز تولید و  صادرات  و مراکز جذب سرمایه داخلی و خارجی مبدل شوند. 

رئیس جمهور عنوان کرد: ضمن اینکه این مناطق آزاد تجاری را توسعه دادیم، مناطقی که مورد نیاز مردم و مورد تایید استانداران بود نیز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و امروز ۱۵ منطقه آزاد تجاری در کشور داریم و امیدواریم آن‌هایی که جدیداً تصویب شده‌اند، در آینده نزدیک فعال نشوند.

وی گفت: این مناطق جدید هم مانند مناطق آزادی که امروز در کشور مشاهده می‌کنیم ، می توانند کشور را در مسیر تعامل سازنده با کشور‌های همسایه و جهان قرار دهند؛ از همه کسانی که در مناطق آزاد در طول این ۸ سال زحمت کشیدند تشکر می‌کنم از مدیر قبلی و فعلی و همه کارکنانی که در مناطق آزاد فعالیت کردند، سپاسگزارم.

رئیس جمهور عنوان کرد: بخش دوم افتتاح‌های امروز ، مربوط به بحث محیط زیست می‌شود. در این بخش یک نمادی برای توسعه محیط زیست داشتیم؛ احیای آن و جدی گرفتن این پدیده مورد نظر ما بود. دولت‌های یازدهم و دوازدهم به‌حق دولت سلامت و نیز محیط زیست بوده است. محیط زیست با سلامت  و بهداشت و درمان مرتبط است.

وی با اشاره به توسعه فعالیت‌های دولت در راستای توسعه بیمه نیز عنوان کرد: ما برای موضوع سلامت در بخش‌های مختلف وارد عمل شدیم و دنبال سلامت جامعه و مردم بودیم. هرکس منصفانه، وضعیت امروز را با هشت سال پیش مقایسه کند، کاملاً متوجه می‌شود چه شرایطی ایجاد شده است.

رئیس جمهور گفت: در یک منطقه تعداد روز‌های پاک ۲۰ روز بوده است و هم اکنون ۴ برابر شده است و این نشان می‌دهد خود مردم نیز در شهر‌های بزرگ که الان شاهد هستند که چه اقداماتی شده است. اینکه مترو توسعه داده می‌شود یا وقتی ظرفیت حمل و نقل ریلی را افزایش می‌دهیم بخاطر نگاهی است که به محیط زیست داریم.


روحانی گفت: اینکه تولید بنزین را به سمت یورو ۴ می‌بریم و بنزین پتروشیمی را قطع کردیم، برای حفظ محیط زیست بوده است. اینکه همه اتوبوس‌ها گازی می‌شوند و کار برقی کردن اتوبوس‌ها نیز از همین اواخر در دستور کار قرار گرفته، برای حفظ محیط زیست است. اینکه جنگل‌ها و مراتع توسعه یافته و نهال کاری می‌شود نیز به همین منظور است. طراحی و انجام کارهای مختلف، برای مبارزه با ریزگرد‌ها نیز برای  همین منظور است. 

وی با اشاره به اهمیت حفظ مناطق حفاظت شده محیط زیست گفت: این مناطق به خاطر  اهمیت محیط زیست محافظت می‌شوند و اینکه در کشور شاهد هستیم بسیاری از نیروگاه‌های ما که قبلاً با مازوت و گازوئیل، انرژی شان تامین می‌شد و امروز بخش بزرگی از آن، با گاز تأمین می‌شود، برای همین امر است. 

روحانی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید ۱۴ هزار روستایی که از نعمت گاز برخوردار بودند را به ۳۳ هزار مورد رسانده است که برای حفظ محیط زیست، این کار انجام شده است؛ تا مردم در سلامت باشند و بتوانند با سوختی که دارای مشکلات زیست محیطی نباشد خانه‌های خود را گرم کرده و دیگر مصارف‌خود را تامین کنند. 

وی گفت: اینکه آب را به شرق کشور و به وسط کویر رساندیم، برای حفظ محیط زیست بودیم. اینکه پالایشگاه بزرگ بیدبلند را افتتاح کردیم برای محیط زیست است و اینکه تالاب‌ها و دریاچه‌ها باید احیا شوند و حقابه‌های آن‌ها به آن‌ها تعلق بگیرد، یعنی محیط زیست برای ما از اهمیت والایی برخوردار بوده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت‌ کار‌های بسیار بزرگی  برای حفظ محیط زیست انجام داده است که وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف در اجرای این مهم حضور و دخالت داشته‌اند. 

 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *