توجه ویژه به حفظ حقوق شهروندی و تکریم مراجعین توسط دستگاه قضایی

12:27 - 02 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۳۸۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد در استان کرمان گفت: بررسی رعایت حقوق شهروندی و رصد فعالیت مدیران دولتی، طرح مطالبات عمومی و پیگیری حقوق عامه از فعالیت‌های دادسرای عنبرآباد در سال گذشته بوده است.
- ابراهیم سلیمانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد در استان کرمان بیان کرد: توجه ویژه به موضوع تولید و پشتیبانی از فعالیت های تولیدی قانونی و تلاش و پیگیری جهت رفع موانع احتمالی آن ها نیز در دادسرای شهرستان عنبرآباد به صورت ویژه مورد توجه قرار دارد.

وی به اولویت های این دادسرا در سال جاری نیز اشاره و بیان کرد: ایجاد تیم های تلفیقی از دادسرا، صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات به منظور نظارت بر بازار، کنترل قیمت ها و انجام بازرسی متعدد و ایجاد تیم تلفیقی فوق الذکر به منظور بررسی علل و عوامل کمبودی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و تلاش جهت رفع آن از جمله این موارد به شمار می رود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد تصریح کرد: ایجاد تیم تلفیقی با شبکه بهداشت جهت نظارت بر بحث بهداشت اماکن مرتبط با سلامت مردم و تشکیل جلسات متعدد با منابع طبیعی جهت پیشگیری از تصرفات اراضی ملی نیز مورد تاکید قرار داشته است.

سلیمانی یادآور شد: در باب مطالبات عمومی از مدیران اجرایی دعوت از شهردار در جلسات شورای تامین و الزام آن‌ها به توجه ویژه به سیستم پایش تصویری و خرید پنج عدد دوربین و انعقاد قرارداد با پیمانکار جهت اجرای طرح در روزهای آتی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در راستای توجه به حقوق زیست محیطی افراد و مواظبت و حراست از آن برای مثال تذکرات لازم به شهرداری در خصوص اصلاح محل دپوی زباله های اطراف روستاها داده و توقف فعالیت یک شرکت در خصوص استفاده از دودزا های مضر به سلامت افراد نیز انجام شده است.

سلیمانی افزود: رعایت کرامت مراجعین، توجه ویژه و برگزاری جلسات متعدد و افزایش نظارت ها جهت کاهش اطاله دادرسی ، آگاه سازی مردمی درخصوص حقوق عامه و ترویج تفکر مطالبه گری از مسئولین و توجه ویژه و تشکیل جلسات متعدد با سران طوایف، مصلحین قرآنی و اعضای شوراهای حل اختلاف بر صلح و سازش و جلوگیری از ورود پرونده ها به مراجع قضایی در راستای سند تحول قضایی دنبال می شود.

وی در پایان تصریح کرد: توجه ویژه و انجام اقداماتی از قبیل تقویت خدمات حقوقی و اطلاع رسانی به مردم، شناسایی عوامل وقوع جرائم پرتکرار و تلاش به این حذف آن عوامل و استفاده و بهینه از سازمان های مردم نهاد و برگزاری جلسات با آن ها جهت پیشگیری از وقوع جرم نیز در سال جاری با جدیت دنبال می شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *