بیش از ۲ هزار دانش‌آموز دختر بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگشتند

14:42 - 16 شهريور 1394
کد خبر: ۷۴۳۲۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، گفت: با اجرای بسته حمایتی، ۲ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دختر بازمانده از تحصیل که به‌ دلیل داشتن معلم مرد امکان تحصیل نداشتند، به مدارس بازگشتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، مرضیه گرد امروز در دوره سه روزه آموزشی تلفیق برنامه‌های آموزش و پرورش با رویکرد جنسیتی ویژه کارشناس مسئولان امور زنان سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، اظهار کرد: نقش همکاران در حوزه زنان و مشاوران با سایر دستگاه‌های دیگر متفاوت است و حوزه مشاوره‌ای تحصیلی و خانواده‌ای در تربیت و راهنمایی فرزندان نقش دارد و در دو سال گذشته شاهد بالا رفتن پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دختر به‌خصوص در مناطق محروم بوده‌ایم.

وی در ادامه افزود: در حالی که در حال تدوین برنامه ششم هستیم لازم است برنامه چهارم و پنجم را مقایسه کرده و آسیب‌شناسی کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه خانواده آموزش و پرورش بسیار بزرگ و پرجمعیت است، تصریح کرد: اما افتخار می‌کنیم آموزش و پرورش یکی از امن‌ترین مکان‌هایی است که خانم‌ها برای خود برمی‌گزینند و در سال گذشته با اجرای بسته حمایتی 2 هزار و 200 دانش‌آموز دختر بازمانده از تحصیل که به‌دلیل داشتن معلم مرد امکان تحصیل نداشتند، با اجرای این طرح به آغوش معلم بازگشتند.

وی عنوان کرد: نیازمند آن هستیم برای توانمندسازی خواهران به آموزش‌های ویژه روی آوریم و باید بعضی از سازوکارها ایجاد شده که از طریق فناوری اطلاعات می‌شود اجرایی شود.

گرد در خاتمه خاطرنشان کرد: مشکلات خاصی در مناطق روستایی و خوابگاه‌ها و شبانه‌روزی‌ها داریم که نیازمند جامعه خیرین بانوان برای مدرسه‌یاری و مدرسه‌‌سازی هستیم تا بتوانیم از زنان توانمند جامعه کمک بگیریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *