رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بهره‌برداری از ۳۰ درصد مسکن محرومان در استان مرکزی/ اتمام ساخت همه واحد‌ها تا پایان مرداد ۱۴۰۰

11:04 - 31 تير 1400
کد خبر: ۷۴۳۲۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیر کل بنیاد مسکن استان مرکزی گفت: تاکنون حدود ۳۰ درصد از واحد‌های مسکن محرومان در استان مرکزی تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
محمدرضا رضافرح در گفت‌وگو با میزان در توضیح آخرین روند پیشرفت مسکن محرومان در استان مرکزی گفت: در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۹۹ در پی سفر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان مرکزی و انعقاد تفاهم نامه‌ای سه جانبه میان بنیاد مسکن، استانداری و سازمان برنامه و بودجه ساخت دو هزار واحد مسکن محرومان در استان مرکزی آغاز شد.
 
وی بیان کرد: عملیات ساخت تمام واحد‌های مسکن محرومان پس از معرفی به بانک‌ها و انعقاد قرارداد آغاز شده است و واحد‌ها در مراحل مختلف اجرایی هستند.
 
مدیر کل بنیاد مسکن استان مرکزی در توضیح واحد‌های تکمیل شده گفت: تاکنون حدود ۳۰ درصد از واحد‌های مسکن محرومان در استان مرکزی تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
 
رضافرح در توضیح زمان افتتاح واحد‌های باقی مانده گفت: امیدواریم تا پایان مرداد ۱۴۰۰ تمام واحد‌های مسکن محرومان در استان مرکزی تکمیل و به بهره برداری برسد.
 
وی افزود: ۷۰ درصد واحد‌ها باقی مانده است که هزار ۶۰۰ واحد به مرحل سقف و اسکلت رسیده است، هزار ۳۰۰ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارند و حدود ۷۰۰ واحد نیز به مرحله بهره برداری رسیده است.
 
مدیر کل بنیاد مسکن استان مرکزی در توضیح رقم اعتبارات در نظر گرفته شده برای واحد‌های مسکن محرومان استان گفت: برای متقاضیان این طرح تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با کارمزد ۵ درصد و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای هر واحد تامین و پرداخت شده است.
 
رضافرح در ادامه گفت: کل اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح مسکن محرومان استان مرکزی ۶۰ میلیارد تومان بوده است که با پیشرفت فیزیکی در حال پرداخت به متقاضیان است.
 
وی تصریح کرد: خدماتی از قبیل پروانه ساخت، نظارت و نقشه ساختمان‌ها به طور کاملاً رایگان به متقاضیان ارائه می‌شود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *