حضور ۳۵ شرکت دانش‌بنیان در خانه نوآوری ایران در روسیه

9:37 - 29 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۹۹۲
دسته بندی: سیاست
چهارمین خانه نوآوری ایران در مسکو با حضور رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری ریاست جمهوری و کشورمان در فدراسیون روسیه افتتاح شد.
- همسو با ایجاد شبکه نوآوری ایران در سراسر جهان، چهارمین خانه نوآوری ایران در مسکو پایتخت روسیه با حضور مهدی قلعه‌نوی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری ریاست جمهوری و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه افتتاح شد.
 
رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مراسم افتتاح این خانه اظهار داشت: پس از چین، کنیا و سوریه، این چهارمین خانه نوآوری ایران است که در روسیه راه اندازی شد.
 
قلعه‌نوی اظهار داشت: در این سفر ۳۵ شرکت دانش‌بنیان محصولات خودشان را در این خانه به نمایش می‌گذارند و آن‌ها این فرصت را خواهند داشت تا شریک‌های تجاری خود را در روسیه پیدا کنند.
 
وی گفت: روسیه به عنوان یکی از کشور‌های اتحادیه کشور‌های مستقل همسود ظرفیتی راهبردی دارد تا شرکت‌های دانش‌بنیان ما محصولات خود را به فروش برسانند و قابلیت صادرات مجدد به کشور‌های همجوار را نیز داشته باشند.
 
رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در واقع در کشور حدود شش تا هشت هزار شرکت دانش بنیان داریم که ظرفیت‌های قابل توجهی برای عرضه محصولات هم در داخل کشور هم در بازار‌های بین‌المللی دارند و کشور‌های روسیه، هند و چین و دیگر کشور‌های منطقه اهداف صادراتی ما هستند و امیدواریم با افتتاح خانه نوآوری فرصت جدیدی برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده باشد.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر سهم صادرات محصولات دانش‌بنیان بین ۲ تا ۳ درصد محصولات صادراتی کشور است و باید با ابزار‌هایی که در اختیار داریم از جمله تاسیس خانه‌های نوآوری این سهم را افزایش دهیم.
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز در مراسم افتتاح خانه نوآوری کشورمان در روسیه با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان سربازان بخش علوم و فناوری هستند افزود: سفارت ایران در روسیه برای کمک به توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و حضور چشمگیر آن‌ها در این کشور آماده است.
 
وی به اهمیت اتحادی اقتصادی اوراسیا که روسیه عضو مهم ان است اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ کشور برای این اتحادیه اعلام کردند که فرصت‌های مهمی برای شرکت‌های ایرانی است
 
وی گفت: اقتصاد ایران و روسیه موازی نیستند بلکه این کشور بازار مناسبی برای عرضه کالا‌های ایرانی است.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01']
برپایی چهارمین خانه‌نوآوری و فناوری ایران در مسکو
 
 

برچسب ها: روسیه ایران مسکو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *