کریمی: آماده‌سازی مناسبی برای اعزام تیم‌های ملی صورت گرفته/ ۱۰ ماه اردو‌های منظم و مستمر برگزار شد

14:23 - 29 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۹۱۵
سرپرست تیم‌های ملی کشتی بزرگسالان گفت: خوشبختانه در چند ماه گذشته آماده سازی مناسبی برای اعزام تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به المپیک توکیو صورت گرفته است.

سیدحجت کریمی سرپرست تیم‌های ملی کشتی بزرگسالان در گفت‌وگو با میزان، درباره نحوه آماده‌سازی کشتی‌گیران در آستانه حضور در بازی‌های المپیک اظهار داشت: پس از تعطیلی کشتی به دلیل شیوع کرونا، به دلیل در پیش بودن المپیک توکیو، فدراسیون کشتی تمام تلاش خود را برای دریافت مجوز‌های لازم و برگزاری اردو‌های تیم‌های ملی کشتی انجام داد.

وی ادامه داد: به همین منظور از اردو‌های تیم‌های ملی کشتی از اواسط مهرماه آغاز شد و به مدت ۱۰ ماه، ملی پوشان آزادکار تا زمان اعزام به المپیک، ۱۵ مرحله اردو و ملی پوشان فرنگی کار نیز ۱۴ مرحله اردو را در شرایط قرنطینه و به صورت منظم و مستمر برگزار کردند.

سرپرست تیم‌های ملی کشتی تصریح کرد: البته در خلال این اردوها، برنامه‌های تیم‌های ملی کشتی از جمله برگزاری مسابقات انتخابی، حضور در جام جهانی کشتی انفرادی، تورنمنت‌های بین المللی، رقابت‌های گزینشی و رقابت‌های قهرمانی آسیا به نحو مطلوبی انجام پذیرفت تا تیم‌های های ما بتوانند به آمادگی لازم برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو برسند.

کریمی گفت: با توجه به اینکه فدراسیون کشتی تمامی امکانات لازم را در اختیار ملی پوشان قرار داد و شرایط اردویی، اسکان و تغذیه در حد ایده آل بود، آماده سازی مناسبی برای اعزام تیم‌های ملی به المپیک صورت گرفته و امیدوارم که تمامی دست اندرکاران شاهد نتایج زحمات خود در این بازی‌ها باشند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم تعداد سهمیه‌های خود را در کشتی آزاد به عدد ۶ و در کشتی فرنگی به عدد ۵ برسانیم که نسبت به سایر کشورها، سهمیه‌ی خوبی کسب شده است.

سرپرست تیم‌های ملی کشتی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای تیم ملی کشتی فرنگی روز ۴ مردادماه و اعضای تیم ملی کشتی آزاد روز ۸ مردادماه راهی توکیو ژاپن محل برگزاری بازی‌های المپیک می‌شوند و امیدوارم که مانند همیشه کشتی افتخارآفرین باشد و نمایندگان کشورمان با کسب خوشرنگ‌ترین مدال، باعث اهتزاز پرچم و طنین انداز شدن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران در سالن این مسابقات شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *