رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آسیب زلزله به واحدهای مسکونی شهر خشت پیرو مقاوم‌سازی جزئی بود

8:00 - 29 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۸۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: خوشبختانه به‌واسطه مقاوم‌سازی ۶۵ درصد منازل مسکونی در استان فارس هیچ‌یک از واحدهای مسکونی در پی زلزله اخیر آسیب ندیدند.

عطا الله زمانی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وضعیت منازل مسکونی مناطق زلزله زده اظهار کرد: در پی زلزله اخیر در دوشهر خشت و کنار به همراه ۱۱ روستا در شعاع اصلی زلزله قرار داشتند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: خوشبختانه به واسطه مقاوم سازی ۶۵ درصد منازل مسکونی در استان فارس هیچ یک از واحد‌های مسکونی در پی زلزله اخیر آسیب ندیدند.

وی بیان کرد: چند اکیپ هلال احمر به همراه اکیپ بنیاد مسکن پس از زلزله در مناطق تحت تاثیر حاضر شدند و باتوجه به آمار ارائه شده حدود ۲۰ تا ۳۰ واحد مسکونی که خشتی گلی بودند و مقاوم سازی نشدند دچار خسارت جزئی در حد ترک شدند و هیچ یک از واحد‌ها به طور جدی آسیب ندیدند.

زمانی با بیان اینکه واحد‌های مقاوم سازی شده هیچ آسیبی ندیدند گفت: این زلزله هشداری بود به افرادی که به واسطه پیگیری‌های بنیاد مسکن برای مقاوم سازی اقدام نکردند که امیدواریم هرچه سریع‌تر برای مقاوم سازی اقدام کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس تاکید کرد: باتوجه به آسیب جزئی واحد‌ها نیاز به اسکان موقت در مناطق تحت تاثیر زلزله وجود ندارد.

به گفته وی کانون زلزله اطراف شهر خشت بوده و بیشترین تاثیر از زلزله اخیر مربوط به این شهر و روستا‌های اطراف این شهر بوده است.

زمانی تصریح کرد: باتوجه به اینکه شهر‌های تحت تاثیر زلزله زیر ۲۵ هزار خانوار هستند مشمول دریافت تسهیلات مقاوم سازی منازل مسکونی بنیاد مسکن بودند که با توجه به اقدام روستاییان به مقاوم سازی خسارت زلزله بسیار کم بوده و مشکل خاصی رخ نداده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بیان کرد: خوشبختانه مبلغ تسهیلات طرح مقاوم سازی امسال از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است که سود این تسهیلات ۵ درصد است و متقاضیان برای ساخت یک واحد کوچک مقاوم می‌توانند از آن استفاده کنند و بعد‌ها متراژ آن را افزایش دهند.

وی در ادامه گفت: در سال جاری ۱۵ هزار سهمیه مقاوم سازی به استان فارس ابلاغ شده است و در هر نقطه اگر لازم باشد می‌توانیم این تسهیلات را ارائه دهیم و در این زمینه مردم باید خودشان احساس کنند که مقاوم سازی واحد آن‌ها لازم است و این زلزله هشداری جدی بود برای انجام اقدامات لازم تا در حوادث بعدی مشکلی ایجاد نشود.

ساعت ۱۹:۰۴:۱۹ روز یک شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر حوالی خشت در استان فارس را لرزاند. عمق زمین‌لرزه ۱۱ کیلومتر و نزدیک‌ترین شهر‌ها ۱۶ کیلومتری خشت (فارس)، ۲۱ کیلومتری وحدتیه (بوشهر) و ۲۲ کیلومتری کنار تخته (فارس) بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *