آموزشExcel 2010 /مقدماتی/بخش دوم

10:29 - 13 مهر 1394
کد خبر: ۷۴۲۷۷
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
خبرگزاری میزان- Excel استفاده‌ از كامپيوتر در تمامي ‌زمينه‌هاي‌ مربوط به‌ رياضيات، آمار، امور مالـي و حسابداري را بسيار ساده و آسان كرده است‌.
به گزارش گروه فضای مجازی ، براي‌ اينكه‌ بتوانيد اطلاعاتي را وارد سلـول‌ نمائيد، بايد ابتدا آن‌ را فعال‌ كنيد.

بخش دوم - آموزش Excel 2010

سلـولـي كه‌ اطراف‌ آن‌ با خطوط سياه‌ رنگ‌ ضخيم‌تري‌ مشخص‌ شده‌ است‌ يك‌ سلـول‌ فعال‌ مي‌باشد. در اينجا، سلول فعال را با كادر قرمز نشان داده‌ايم. براي‌ فعال‌ كردن‌ يك‌ سلـول‌ كافي است‌ داخل‌ آن‌ كلـيك‌ كنيد.


آموزشExcel 2010 /مقدماتی/بخش دوم

ميلـه‌ بالاي‌ صفحه‌، ميلـه‌ عنوان‌ (Title Bar) نام‌ دارد. در اين‌ قسمت‌ نام‌ فايل مورد استفاده‌ ديده‌ مي‌شوند و همچنين‌ اين ميله شامل‌ دکمه‌هايي براي ‌بستن‌ و تغيير اندازه‌ پنجره‌ است.


آموزشExcel 2010 /مقدماتی/بخش دوم

در سمت چپ ميله عنوان يک ميلة ابزار کوچک به‌نام Quick Access Toolbar قرار گرفته است، که شامل ابزارهايي که معمولاً مورد استفاده قرار مي‌گيرند مي‌باشد. شما مي‌توانيد با استفاده از دکمه حاوي فلش سياه رنگ کنار اين ميلة ابزار، ابزارهاي مورد نظر خود را به اين ميلة ابزار اضافه نمائيد.

آموزشExcel 2010 /مقدماتی/بخش دوم

دکمه موجود در سمت چپ و بالاي صفحه، دکمه File ناميده مي‌شود. با فشردن اين دکمه، منويي باز مي‌شود که شامل دستوراتي براي مديريت فايلهاي Excel است. در واقع دستورات اين منو همانند دستورات موجود در منوي File در ساير برنامه‌ها مي‌باشد.

آموزشExcel 2010 /مقدماتی/بخش دوم

قسمتي که توسط کادر قرمز مشخص شده است، مجموعة ابزارهاي Excel مي‌باشد که به اين مجموعه Ribbon گفته مي‌شود. Ribbon شامل چندين برگه است که با انتخاب هر برگه ابزارهاي مربوط به آن برگه نمايش داده مي‌شود. بطور پيش‌فرض در Ribbon برگة Home فعال مي‌باشد که شامل پراستفاده‌ترين ابزارهايي است که در طراحي صفحات کاري از آنها استفاده مي‌شود.

آموزشExcel 2010 /مقدماتی/بخش دوم

برخي از ابزارهاي موجود در Ribbon که عملکرد مرتبط به هم دارند در يک گروه دسته‌بندي شده‌اند. در حال حاضر شما مي‌توانيد گروه ابزارهاي Clipboard، Font، Alignment، Number، Styles، Cells و Editing را مشاهده کنيد.

آموزشExcel 2010 /مقدماتی/بخش دوم

در بخش سوم با آموزش ابزار های دیگر محیط Excel با ما همراه باشید.

/ادامه دارد...

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *