تکریم ارباب رجوع منافاتی با اجرای قانون ندارد

14:19 - 28 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۷۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: تکریم ارباب یکی از شاخص‌های مهم دوره تحول و تعالی قوه قضاییه است و این امر هیچ گونه منافاتی با اجرای دقیق قانون و قاطعیت در امور محوله ندارد.

- جلسه شورای قضایی استان هرمزگان به ریاست علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و با حضور مسئولان قضایی و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضاییه برگزار شد.

در جریان این نشست، راهکار‌های ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به مراجعان دستگاه قضایی به منظور تکریم ارباب رجوع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و حاضرین به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در این جلسه اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف دستگاه قضایی در مسیر خدمت رسانی به جامعه، تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی مراجعان است.

صالحی با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه بر سه موضوع مهم تکریم ارباب رجوع، حمایت از تولید و مقابله با فساد گفت: تکریم ارباب رجوع توسط همکاران قضایی و اداری یکی از شاخص‌های مهم دوره تحول و تعالی قوه قضاییه است و این موضوع هیچ گونه منافاتی با اجرای دقیق قانون و قاطعیت در امور محوله ندارد.

وی با تأکید بر اینکه مواجهه با مردم و رسیدگی به کار آن‌ها در مراجع قضایی باید منطقی و کریمانه باشد، بر لزوم ارتقاء شاخص‌های مرتبط با رفتار سازمانی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

صالحی همچنین تصریح کرد: لازمه تکریم ارباب رجوع، آموزش مولفه‌های مرتبط با اخلاق حرفه‌ای به کارکنان و بروز رسانی آن با توجه به سیاست‌های ابلاغی است.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *