تحقق تعیین‌تکلیف کامل پرونده‌های مسن با روحیه جهادی و انقلابی

11:39 - 28 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۶۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه توجه به امور زندان و زندانیان نیازمند همراهی و همکاری قضات با مجموعه زندان‌های استان است گفت: در سایه افزایش همکاری با اداره زندان‌ها و بررسی مشکلات زندانیان ضمن اینکه شاهد کاهش جمعیت کیفری زندانیان خواهیم بود،زندانی با قرار بازداشت موقت نخواهیم داشت.
- حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه شورای مدیران دادگستری استان زنجان با بیان اینکه دوره جدید قوه قضاییه دوره تحول و تعالی می‌باشد گفت: انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه به لحاظ شناخت کامل از نوع اقدامات و تسلط بر امور ات آن هم بصورت فنی و تخصصی نوید بخش آینده‌ای روشن برای مجموعه بزرگ دستگاه قضا و کشور است و صدور دستورات ۱۰ گانه مهم در اولین روز کاری حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در همین راستا است.

وی ضمن تشکر از اقدامات مدیران حوزه‌های قضایی در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های قوه قضاییه و مصوبات استانی اظهار کرد: تمرکز رئیس جدید قوه قضاییه فراتر از سند تحول قضایی است.به عبارتی دوره تعالی است که نیازمند همراهی و همکاری همه بخش‌ها برای تحقق این اهداف هستیم.

رئیس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه رئیس قوه قضاییه پس ازچند روز انتصاب برنامه‌های کاری بسیار مهمی از قبیل سفر به ایلام، قم و بازدید از دادگستری شهر قدس و دیدار با مراجع عظام تقلید داشت اظهار داشت: در این برنامه‌ها و دیدار‌ها بر جلوگیری از اطاله دادرسی و کاهش زمان رسیدگی به پروند‌ها و مبارزه با فساد تاکید شد  که نشان از اهتمام و جدیت ایشان بر اجرای برنامه‌ها و این سیاست هاست. اجرای این برنامه‌ها برکات زیادی برای مردم و جامعه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: از موضوعات مهم مورد تاکید رئیس قوه قضاییه تعیین تکلیف پرونده‌های مسن به عبارتی معوق در سراسر کشور بود که انتظار ما از همه مدیران حوزه‌های قضایی توجه و اهتمام ویژه برای تحقق این امر است که این کار با یک روحیه جهادی و انقلابی شدنی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه توجه به امور زندان و زندانیان نیازمند همراهی و همکاری قضات با مجموعه زندان‌های استان است عنوان کرد: در سایه افزایش همکاری با اداره زندان‌ها و بررسی مشکلات زندانیان ضمن اینکه شاهد کاهش جمعیت کیفری زندانیان خواهیم بود ، زندانی با قرار بازداشت موقت نخواهیم داشت.

وی به موضوع عقب ماندگی در برخی بخش‌ها در حوزه‌های قضایی اشاره کرد و گفت: با بررسی عملکرد سه ماهه سال جاری و احصاء برخی عقب ماندگی‌ها در استان و اعلام به مدیران حوزه‌های قضایی امیدواریم با همت مضاعف این عقب ماندگی‌ها تا پایان شهریور جبران شود.

صادقی نیارکی افزود: بحث تشویق‌ها باید هدفمند و صرفا بر اساس عملکرد حوزه‌های قضایی و مدیران باشد چرا که ما حوزه‌هایی که اقدامات مثبت و موثر در اجرای ۱۴ شاخصه ابلاغی انجام دهند را مورد تشویق قرار خواهیم داد و این امر در راستای افزایش اقدامات و خروجی مثبت اثر گذار است.

در ابتدای این نشست صمیمی که در مجموعه گلستان امام رضا (ع) دادگستری استان زنجان و به مدت سه ساعت به طول انجامید معاونین رییس کل و برخی از روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی به بیان مسائل و مشکلات حوزه خود پرداختند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *