اختصاص برق از ۱۲ شب تا ۸ صبح به فعالیت تولید فولاد/ ضرورت توقف صادرات فولاد

16:17 - 27 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۴۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: فعالیت صنایع تولید فولاد از ۱۲ شب تا ۸ صبح باقدرت ۵۰ ساعت تا اطلاع ثانوی برقرارشده و در این مدت باید صادرات فولاد را فعلاً متوقف کنیم.
سید رضا شهرستانی در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت آغاز فعالیت برق ۷۰ درصد صنایع فولاد گفت: فعالیت صنایع تولید فولاد از ۱۲ شب تا ۸ صبح باقدرت ۵۰ ساعت تا اطلاع ثانوی برقرارشده که در تولید فولاد ۲۰ درصد از قدرت برای مسائل جمعی است.
 
عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در صنایع فولاد باید ۵۰ درصد از تولید را فراهم کنند، زیرا تنها راه منطقی و عقلانی که می‌تواند برای فولاد و مصرف‌کننده‌ها صورت بگیرد و هم‌اکنون فاجعه خود را نشان نداده است.

وی افزود: در این مدت باید صادرات فولاد را فعلاً متوقف کنیم و تولید را برای مصرف داخلی بگذاریم و در مقابل تمام کل شب را باقدرت کامل برای تولید فولاد قرار دهیم.

شهرستانی بیان کرد: همچنین باید برای مصرف‌کننده داخلی طرحی را قرار دهیم، زیرا برخی از مصرف‌کنندگان در مصرف برق اسراف می‌کنند اگر در مصرف کنتورهای منازل بگوییم ۱۰۰ کیلووات اول به ازای هرماه مجانی و قیمت ۱۰۰ کیلووات دوم را نسبت به ماه‌های قبل پنج برابر افزایش می‌دهند مدیریت و صرفه‌جویی در بخش شهری واداری نیز صورت می‌گیرد.

وی گفت: همچنین می‌توانند با سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه از طریق اوراق بهادار باعث رونق در این صنعت شوند و با سرمایه‌گذاری برای تکمیل نیروگاه‌ها به سیستم‌های سیکل ترکیبی می‌توانیم باعث افزایش ۱۰ هزار مگاوات برق به بخش نیروگاه‌های کشور بدون اضافه کردن مصرف گاز یا سوخت شویم که باعث بهبود تولید در شرایط فعلی، رفاه برای مردم و کاهش مشکلات برای دولت خواهد بود.
 
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *