علی‌نژاد: باید در شنا کار گلخانه‌ای کنیم/ رضوانی: بزرگترین مشکل ما سخت افزاری است

11:49 - 27 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۳۶۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مجمع سالیانه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: باید در این در رشته کار گلخانه‌ای کنیم و شناگرانی را به اردو‌های خارجی بفرستم و هزینه کنیم تا در چند سال آینده به نتیجه برسیم.

- مجمع سالیانه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو امروز به ریاست مهدی علی‌نژاد، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. علیرضا رحیمی نیز به عنوان نماینده کمیته وزارت ورزش در این مجمع حضور داشت. محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، حسابرس مالی، خزانه‌دار و بازرس فدراسیون گزارش خود را ارائه کردند که از روسای هیات‌ها رای گرفته شد.

محسن رضوانی در گزارش عملکرد فدراسیون در سال ۹۹ گفت: سال گذشته سال سختی برای ورزش در دنیا بود؛ به خصوص ورزش‌های آبی که مثل یک شوک بود. بزرگترین آسیب را مربیان ورزشی دیدند البته قرار است وامی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد، اما آسیب جدی به ناجیان و مربیان زد. البته به دلیل اینکه باید در بازی‌های آسیایی حاضر شویم استخر آزادی آغاز به کار کرد. در چند مسابقه خواستیم شرکت کنیم که لغو شد. حضور در مسابقات صربستان را داشتیم که متین بالسینی در صربستان رکورد ملی ماده ۲۰۰ متر پروانه شکست و توانست سهمیه (یونیورسالیتی) المپیک را بگیرد.

وی گفت: ما در زیرساخت‌های استخر آزادی مشکلاتی داشتیم که نور و پروژکتور‌های آن اصلاح شد. در این استخر شناگران ما به صورت محدود تمرینات خود را انجام دادند. همچنین استخر ۹ دی در اختیار تیم ملی واترپلو است.

رضوانی گفت: امسال سال انتخاباتی هیات‌های استانی است که چند استان انجام شده و بعد از المپیک نیز چند هیات دیگر که با سرپرست اداره می‌شود انجام خواهد شد. لیگ واترپلو در سال ۹۹ انجام شد و انجام آن انگیزه خوبی برای ورزشکاران بود. ما در سال جدید چندین مسابقه بین‌المللی مهم داریم که مهمترین آن بازی‌های آسیایی زیر ۱۷ سال است. ما در واترپلو قرار است مسابقات انتخابی داشته باشیم. در شیرجه هم بهترین‌ها انتخاب شد.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: بعد از مسابقات صربستان تیم اصفهان راهی مسابقات انتخابی بلغارستان شد که مهرشاد افقری رکورد B المپیک را بعد از ۱۴ سال گرفت. البته به دلیل بسته شدن زمان در تاریخ مقرر متین بالسینی راهی المپیک شد. اما این چیزی از افتخار افقری کم نخواهد کرد و در این مجمع از او و مربیانش تجلیل خواهیم کرد.

رضوانی گفت: بعد از المپیک قرار است برای بازی‌های آسیایی تلاش کنیم. شنا در این سال رشد ملموسی داشته و تمام رکورد‌های گذشته شکسته شده است. صادقانه بگویم هنوز ما با دنیای شنا فاصله داریم. بزرگترین مشکل ما در شنا مشکل سخت افزاری است. تنها ۵ استان است که استخر در اختیار دارد. این مشکل بزرگی است و اگر حداقل یک استخر به هر استان تعلق نگیرد مشکل زا خواهد بود. همه برای این موضوع تلاش خود را می‌کنند، اما بحث قانون است. استخر از جهت درآمدزایی برای بخش خصوصی جذاب است که این مشکلات را زیاد کرده است.

وی در خصوص مسابقات سال آینده گفت: مسابقات شنا قهرمانی جهان را داریم که فعلا مهرشاد افقری ورودی آن را کسب کرده است. تلاش برای کسب میزبانی مسابقات واترپلو جوانان آسیا را نیز داریم.

مهدی علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان نیز بعد از ارائه گزارش حسابرس مالی گفت: به محسن رضوانی و خزانه دار فدراسیون به خاطر گزارش مطلوب تبریک می‌گویم. این گزارش مطلوب نشان دهنده انضباط در این فدراسیون است.

وی گفت: دغدغه نبود استخر برای همه استان‌هاست. من نامه‌نگاری با اداره کل استان‌ها داشتم، همچنین خانم فرامرزی نیز این نامه‌نگاری انجام داده تا یک استخر در استان‌ها واگذار شود. استخر‌ها درآمد زایی دارند و استخر‌ها به مزایده گذاشته می‌شود. این موضوع در قانون آمده و تا تغییر قانون نداشته باشیم کاری پیش نمی‌رود. ولی به خاطر قانون کار انجام نشده و ما می‌دانیم بدون استخر استاندارد نمی‌شود کار قهرمانی انجام داد. امیدوارم در دولت جدید این قانون تغییر کند که البته کاری نیست که به سرعت انجام شود.

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ما در سال ۱۴۰۰ به اندازه ۵۰ درصد اعتبارات فدراسیون را افزایش دادیم. فدراسیون به دلیل تعطیلی استخر‌ها در این سال‌ها درآمدزایی نداشته است که در سال ۱۴۰۰ هم همین خواهد بود، چون تغییری ایجاد نشده است. باید از اسپانسر استفاده کرد. ما در بخش تخصیص‌ها کمک کردیم تا فدراسیون مشکل زیادی نداشته باشد.

علی‌نژاد گفت: پاندمی به ورزش آسیب زد، اما در ورزش آبی این آسیب بیشتر بود. آن هم به سبب مصوباتی که بود استخر‌ها تعطیل است و تنها استخر‌های روباز بازگشایی شدند. اما استخر روباز د کشور تعدادش زیاد نیست. تعطیلی استخر‌ها در این فصل آسیب زیادی زد و ما سعی کردیم تقریبا ۲۵۰ میلیارد تومان وام تعلق بگیرد تا بتوانند اجاره خود را پرداخت کنند. اما چون وام‌ها بلاعوض نبوده و یا به همه تعلق نگرفته باشد.

وی گفت: ما نیازمند برنامه‌ریزی هستیم تا در باز هم در بازی های آسیایی بتوانیم روی سکو باشیم، اما در شنا و شیرجه فاصله زیادی داریم. باید در این در رشته کار گلخانه‌ای کنیم و شناگرانی را به اردو‌های خارجی بفرستم و هزینه کنیم تا در چند سال آینده به نتیجه برسیم. کشور‌های صاحب نام مشخص است و این اتفاق قابل انجام است. می‌توانیم بعد از ۵ تا ۶ سال محصول را دریافت کنیم و همچنین اقبال عمومی را زیاد خواهیم کرد. در واترپلو هم مربی خوبی داریم که نتیجه آن را هم دیده ایم. رضوانی هم که متعلق به خانواده شناست و اگر او نتواند کاری کند دیگر افراد هم نخواهند توانست. امیدوارم با برنامه‌ریزی کار‌ها را پیش ببرند. ما هم در مجموعه وزارت از رشته مادر حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: علاقه‌مندان شنا در کشور خیلی زیاد هستند و باید از این فرصت استفاده کرد. زمینه در مدیران صنعتی وجود دارد که به شنا علاقه‌مند هستند. در ورزش‌های دیگر این علاقه و شناخت وجود ندارد و از این فرصت‌ها باید استفاده کرد. امیدواریم که با سرعت یافتن واکسیناسیون عمومی در کشور شاهد باشیم که چرخه ویروس کم شود و بازگشایی استخر‌ها را داشته باشیم. برای بالسینی از خانواده شنا و دیگر کاروان ایران آرزوی موفقیت داریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *