رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خیری: دربی ۹۶ خواب‌آور و افتضاح بود / نادری باید در نیمه اول تعویض می‌شد

12:33 - 28 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۲۸۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: دربی ۹۶ به معنای واقعی خواب آور بود و دو تیم انگیزه زیادی برای ارائه بازی هجومی نداشتند.

شاهین خیری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص پیروزی استقلال مقابل پرسپولیس در دربی ۹۶ اظهار داشت: دربی ۹۶ به معنای واقعی خواب‌آور بود و دو تیم انگیزه زیادی برای ارائه بازی هجومی نداشتند. حفظ توپ و پاسکاری بسیار خوب است. اما پاسکاری در زمین خودی بین مدافعان خودی بدون هیچ فشاری که افتخار نیست! تیم محله ما هم همین کار را می‌کند. اگر بارسلونا یا فلان تیمی ۹۰۰ پاس به یکدیگر می‌دهند حداقل ۱۵ ضربه در چارچوب، ۳ تا ۴ موقعیت خوب در بازی ایجاد می‌کنند، اما این نحوه بازی در دربی اصلاً خوشایند نبود. بازی اصلاً بار فنی نداشت.

وی افزود: به جز ۳ یا ۴ موقعیت گلزنی در ۱۲۰ دقیقه اتفاق خاصی نیفتاد. بازی دربی را به همراه بعضی از دوستانی تماشا می‌کردم که علاقه زیادی به فوتبال ندارند. حتی آنها با وجود شناخت کم از فوتبال، می‌گفتند این چه بازی افتضاحی است؟ بیچاره مخاطبان که وقت‌شان پای گیرنده‌ها هدر رفت. به نظرم ترس از نباختن باعث ارائه چنین بازی شد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: ضربات پنالتی ۵۰ - ۵۰ است و همیشه همینطور است. از آنجا که استقلال در لیگ شانسی برای قهرمانی ندارد طبیعی بود که در جام حذفی پرتلاش‌تر ظاهر شود. قایدی با این پیش فرض به سمت ضربه پنالتی رفت که ضربه‌اش تبدیل به گل می‌شود و چه شادی گلی بعد از ضربات پنالتی انجام بدهد. به همین خاطر تمرکزش از روی ضربه پنالتی برداشته شد و پنالتی بسیار ساده‌ای زد.

خیری در پاسخ به این سوال که آیا سرمربیان باعث ارائه چنین نمایشی شدند، عنوان کرد: بعید می‌دانم. هیچ وقت مربی از بازیکنانش نمی‌خواهد به این میزان دفاعی بازی کنند. خود بازیکنان از ترس اینکه در تاریخ دربی و در میان هواداران به بدی یاد شوند اینطور در میدان حاضر شدند. به هر حال دیگر استقلال برنده دربی شده است. مجیدی باید حواسش باشد تیم را تا فینال رهبری کند و اشتباه سال گذشته تکرار نشود.

وی با ارزیابی تعویض‌های استقلال گفت: در شرایط عادی سرمربی در نیمه اول تعویض انجام نمی‌دهد. اما محمد نادری آنقدر بی کیفیت بازی کرد که جای مجیدی بودم در همان نیمه اول وی را تعویض می‌کردم. شاید در بهترین حالت نادری باید بین دو نیمه تعویض می‌شد. نه اینکه نادری بازیکن بدی باشد بلکه روز دربی، روز نادری نبود. به نظرم بابک مرادی تعویض خوبی بود که حتی کادرفنی استقلال می‌توانستند وی را زودتر وارد زمین کنند. مسعود ریگی هم مانند الماس در ترکیب استقلال می‌درخشد. وی همواره در خدمت تیم است و وظایفش را به درستی انجام می‌دهد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با اشاره به قضاوت فغانی عنوان کرد: از همان زمان که بازیکن بودم به وی احترام زیادی قائل بودم. نوع قضاوت فغانی از همان سال‌ها متفاوت بود و مشخص بود آینده‌دار است. در دربی هم قضاوت عالی داشت، شاید اگر داور دیگری جای او بود، به هر سوتش اعتراض می‌کردند. شخصیت او به گونهای بود که هیچ بازیکنی به خود اجازه نمی‌داد به داور نزدیک شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *