آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی

13:28 - 26 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۰۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی بر اساس تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
- کاظم خاوازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی گفت: در راستای مسکن دار شدن همه مردم عزیز دو کار مشترک با همکاری وزیر پیگیری کردیم و اولین وظیفه ما این بود املاکی که بلااستفاده در کشور وجود دارد را با کمک سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور و سازمان امور اراضی به طرح اقدام ملی مسکن کمک کنیم و این موارد را شناسایی کنیم.
 
وزیر جهاد کشاورزی افزود: اراضی که از کیفیت مناسبی برای کشاورزی برخوردار نیستند و اراضی مناسبی ازنظر کاربری اراضی نیستند و همچنین وضعیت آب مناسبی ندارند و در حاشیه شهرها وجود دارند. مسئولیت این موارد را به وزارت راه و شهرسازی بدهیم  تا این زمین‌ها در اختیار مردم قرار بگیرند  و مردم بتوانند از این اراضی در طرح اقدام ملی استفاده کنند.
 

وی بیان کرد: نکته دومی که برای ما خیلی مهم بود مسائل رفاهی پرسنل جهاد کشاورزی است و در پروژه ۱۰۰ هزار واحد مسکن با وزیر راه و شهرسازی به توافق رسیدیم تا این موضوع را پیگیری کنیم.
 
خاوازی بیان کرد: سه کارگروه را دستور دادیم که این پروژه را پیگیری کنند و یک کارگروه شناسایی افراد را بر عهده داشت که اصلی‌ترین موضوعی که دنبال کردیم این بود که افراد ضعیف‌تر وزارت خانه در اولویت قرار بگیرند، کارگروه دوم شناسایی املاک بود که خط قرمز ما این بود که تضادی با مأموریت‌های اصلی وزارت خانه نداشته باشد و رویکردمان صدمه نزدن به کشاورزی باشد و کارگروه سوم شناسایی پیمانکاران بود که دکتر هم در حاشیه جلسه به‌نوعی تأیید کردند که پیمانکاران خوبی را انتخاب می‌کنید.
 
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود: این سه کارگروه از مهرماه سال گذشته که این توافق‌نامه امضا شد به‌شدت در حال کار هستند و امروز در چهار استان موفق شده‌ایم که ساخت‌وساز این کار را شروع کنیم و فکر می‌کنم که به‌سرعت این کار اتفاق خواهد افتاد.
 
وی اظهار کرد: از همه روسای محترم سازمان جهاد کشاورزی درخواست می‌کنیم که به‌سرعت نسبت به شناسایی املاک و پیگیری امور اقدام کنند و کارمندان جهاد کشاورزی هم باید مطالبه گری را داشته باشند تا این جریان با سرعت اتفاق بیفتد.
 
خاوازی گفت: از وزیر راه و شهرسازی  هم خواهش می‌کنم دستور بدهند که بانک هم که تاکنون در کنار ما بودند بازهم بماند و کمک کنند تا بتوانیم خدمت کوچکی را به همه مردم عزیز سرزمینمان داشته باشیم و کمیسیون ماده پنج هم ما را همراهی می‌کنند.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *