اهتمام به مسائل فرهنگی و اجتماعی از وظایف شورای شهر و شهرداری‌ها است

12:52 - 26 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۰۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: در ماده ۱۷ قانون شهرداری‌ها و ماده یک قانون شوراها، وظایف این نهاد‌ها تبیین و به اهتمام به مسائل فرهنگی و اجتماعی تأکید شده است.
- محمدحسین رحیمی زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در نشست رئیس کل دادگستری استان با اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ، بیان داشت: در برنامه ششم انجام اموری به شهرداری‌ها واگذار شده که باید شورا نظارت کند مواردی که انجام نشده محقق و اجرایی شود که انتظار است تا شورای جدید برای این بخش از تکالیف قانونی نیز برنامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید در پروژه‌های شهرداری، نگاه فرهنگی و اجتماعی غالب باشد، اظهار کرد: امروزه ثابت شده است حتی رنگ جدول‌ها و یا نرده‌های خیابان و یا چینش هنرمندانه مبلمان شهری مطابق با اصول روانشناختی با توجه روحیات اجتماعی در میزان جرم و بزه در شهر مؤثر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، توجه ویژه اعضای شورای ششم شهر یزد به مناطق کمتر برخوردار را خواستار شد و گفت: یکی از رویکرد‌های کاهش آسیب‌های حاشیه نشینی، ایجاد توسعه و ارائه خدمات مضاعف به این مناطق، مثل ساخت یک پارک مناسب، ایجاد فرهنگ سرا و یا تجهیز یک مجموعه‌های ورزشی است که می‌تواند از بسیاری از جرائم در این مناطق پیشگیری نماید.

وی شکل‌گیری جرائم و آسیب‌های اجتماعی در شهر را نیازمند تحلیل علمی دانست و گفت: اگر بیماری کرونا با تعطیلی مراکز ورزشی و تفریحی، افسردگی را تشدید می‌کند و یا شرایط بد اقتصادی روحیه مردم را دچار مشکل می‌کند، باید یک تیم علمی برنامه‌هایی عالمانه و اثر گذار را برای شرایط پیش رو تدوین نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بر حدنگاری کامل املاک شهرداری تأکید کرد و افزود: یکی از مطالبات شورای شهر از شهرداری باید تثبیت مالکیت املاک این سازمان باشد تا از تعدی و تجاوز به حدود این این اراضی پیشگیری شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *