روحانی: تا پایان این دولت به وعده خود در بخش واکسن عمل خواهیم کرد

11:15 - 26 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۰۲۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور با بیان اینکه بهترین راه برای مهار و کنترل بیماری کرونا فاصله گرفته از این ویروس است، گفت: تا پایان این دولت به وعده خود در بخش واکسن عمل خواهیم کرد.
- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه بهترین راه برای مهار و کنترل بیماری کرونا فاصله گرفته از این ویروس است، گفت: تا پایان این دولت به وعده خود در بخش واکسن عمل خواهیم کرد.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه گزارش‌ها حاکی از افزایش بستری مبتلایان به ویروس جهش یافته هندی در برخی استان‌های کشور است، افزود: راه حل اصلی و بهترین راه برای اینکه از کشور و مردم در مقابل این بیماری حفاظت شود، فاصله گرفتن از ویروس در چارچوب رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات است.

روحانی با اشاره به گذشت ۱۷ ماه از ورود ویروس کرونا به کشور و فعال شدن آن در اشکال و سویه‌های مختلف، ووهانی، انگلیسی و هندی، افزود: این ویروس خطرناک در این مدت علاوه بر ایجاد مشکلات فراوان برای سلامتی مردم، در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه تلاش‌ها این بوده است که از انتشار و انتقال ویروس در کشور جلوگیری کنیم، گفت: بدلایل مختلفی از جمله انتخابات، انجام سفر‌ها و تردد‌های غیرضروری و همچنین کاهش مراعات پروتکل‌ها امروز تقریبا در سراسر کشور دوباره با یک خیز صعودی بیماری مواجه هستیم.

روحانی گفت: براساس گزارش‌ها در مجموع به ۴۸ درصد در جامعه کاهش یافته است، تلاش همه ما باید جلوگیری از عادی انگاری درمورد این ویروس خطرناک باشد.

وی با اشاره به اینکه تا امروز بیش از ۷ میلیون دوز واکسن تزریق شده و ۲ میلیون دوز هم توزیع شده است، گفت: در مجموع در دو هفته آینده نیز ۱۰ میلیون دوز واکسن در دسترس خواهد بود.
 
 
رئیس جمهور تاکید کرد: اگر بخواهیم به طور کلی از این ویروس فاصله بگیریم باید هم در داخل کشور و در استان‌های مختلف و هم در سایر کشور‌های جهان، شرایط ایمنی مناسبی در برابر ویروس ایجاد شده باشد. در غیر این صورت تلاش‌ها برای مقابله با ویروس فقط یک مقدار انتشار ویروس را به تعویق می‌اندازد، اما اصلِ انتشار و انتقال و حتی جهش را شاهد خواهیم بود.

وی مطمئن‌ترین راه برای در امان ماندن از ویروس کرونا را رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی حتی درصورت تزریق واکسن دانست و افزود: امروز اعلام شد که به طور متوسط در کشور ۴۸ درصد به پروتکل‌ها عمل می‌شود که این خیلی پایین است. توقع این است که پروتکل‌ها حداقل تا ۸۵ و ۹۰ درصد رعایت شود در غیر اینصورت مشکلات زیادی برای مردم به وجود می‌آید.

رئیس جمهور در ادامه واکسیناسیون را راه دیگر مقابله موثر با شیوع کرونا دانست و اظهار داشت: با حدود ۱۰ میلیون دز واکسنی که طی یک تا دو هفته آینده تامین و تزریق خواهد شد، انشاءالله به وعده خود که تا پایان این دولت افراد ۶۵ سال به بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای واکسینه می‌شوند، عمل خواهیم کرد و این درحالی است که در برخی از استان‌ها افراد بالای ۵۰ سال و حتی در برخی مناطق مرزی و جزایر افراد بالای ۱۸ سال نیز واکسینه می‌شوند.

 روحانی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه واکسن‌های ساخت داخل نیز در ماه‌های پیش رو در واکسیناسیون سراسری مورد استفاده قرار گیرند، تصریح کرد: مردم باید بدانند که تزریق واکسن نباید عاملی باشد که آن‌ها فکر کنند می‌توانند اجرای پروتکل‌های بهداشتی را کنار بگذارند.
 
وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن تاثیر زیادی در کاهش مرگ و میر دارد،گفت: تزریق واکسن نمی‌تواند به شکل کامل جلوی انتقال بیماری را بگیرد و کشور‌هایی که پس از واکسیناسیون گسترده اجرای پروتکل‌ها را کاهش دادند نیز از انجام این کار پشیمان شده اند.

روحانی با اشاره به اینکه واکسیناسیون در حد کنونی نمی‌تواند جلوی چرخه انتقال ویروس را بگیرد، گفت: تا زمانی که واکسیناسیون در سراسر جهان به شکل موثر و قابل قبولی انجام نشده باشد، باید تلاش کنیم جلوی عادی انگاری شیوع کرونا را بگیریم .
 

برچسب ها: کرونا حسن روحانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *