رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تفاوت قیمت، یکی از عوامل اصلی قاچاق محصولات کشاورزی، غذایی و سوخت است

12:35 - 26 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۹۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی گفت: تفاوت قیمت، یکی از عوامل اصلی قاچاق محصولات کشاورزی، غذایی و سوخت است.

- احمد موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی در اولین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان در سال ۱۴۰۰، تفاوت قیمت کالا‌هایی مثل محصولات کشاورزی و غذایی و سوخت در داخل و خارج از کشور را عمده عامل قاچاق این کالا‌ها عنوان کرد و با اشاره به نقش نظارتی دادگستری در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در انجام تکالیف خود، بر انجام وظایف دستگاه‌های دولتی در خصوص پیشگیری از قاچاق کالا و ارز تأکید کرد.

در این جلسه، وضعیت، موانع و نارسایی‌های موجود در خصوص پیشگیری از قاچاق گندم، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بررسی شد.

بنابر گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان، آذربایجان شرقی پیش بینی میزان خرید گندم در سال جاری نزدیک به ۵۵۰ هزار تن است. ثبت اطلاعات کشاورزان گندمکار در سامانه پهنه بندی و ترغیب کشاورزان نسبت به فروش گندم مازاد بر نیاز به مراکز دولتی از جمله انتظارات از سازمان جهاد کشاورزی استان است.

تعیین، ایجاد و تجهیز کامل مراکز خرید تضمینی گندم به تعداد مورد نیاز در مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی، دایر کردن تمام وقت مراکز خرید در طول فصل برداشت گندم، پیگیری پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده و نظارت بر عملکرد کارخانجات آرد و ماکارونی و صنف صنعت به نحوی که کلیه اطلاعات خرید ثبت گردد از جمله انتظارات از شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی است.

همکاری و مراقبت ویژه توسط نیروی انتظامی جهت جلوگیری از خروج گندم و دام به خارج از کشور و همکاری و کنترل خودرو‌های حامل گندم و دام در مبادی خروجی استان از جمله انتظارات از دستگاه‌های نظامی و انتظامی است.

همکاری در تأمین ماشین آلات حمل و نقل گندم خریداری شده در مراکز خرید با ادره کل غله استان آذربایجان شرقی و شبکه سازمان تعاون روستایی استان نیز از جمله انتظارات از اداره کل حمل و نقل و راهداری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *