اختصاص بیش از ۱۵ میلیارد تومان منابع ملی برای طرح هادی شرق استان گلستان

14:37 - 25 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۸۷۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم مینودشت در مجلس گفت: اعتبارات خوبی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان پیرو سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان گلستان و شهرستان مینودشت در حوزه ورزشی، برق، آموزشی و طرح هادی چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه اختصاص یافت.
-  بنا به اعلام خانه ملت، رضا آریان پور در پی اختصاص بیش از ۱۵ میلیارد تومان منابع ملی برای طرح هادی شرق گلستان، گفت: پروژه چمن مصنوعی استادیوم شهید اقبالی شهرستان مینودشت یکی از مطالبات اصلی مردم و ورزشکاران این شهرستان است که علیرغم تلاش زیادی که برای اجرای آن شده به علت کافی نبودن بودجه‌های استانی و شهرستانی تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

وی افزود: درخواست اختصاص ۵ میلیارد تومان از منابع ملی از طرف فرمانداری مینودشت در سفر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور،  ارائه شد که در هفته اخیر موضوع را از جغتایی معاون نوبخت و عابدی رییس سازمان مدیریت استان پیگیری کردم که براساس اعلام این مسئولان تا پایان ماه جاری اعتبار لازم برای این پروژه به استان ابلاغ خواهد شد.

نماینده شرق گلستان ادامه داد: همچنین ۱۲ میلیارد تومان برای بازسازی شبکه‌های فرسوده برق استان گلستان توسط آقای دکتر نوبخت اختصاص یافت که ۳ میلیارد تومان، معادل ۲۵ درصد این اعتبار برای شرق گلستان درنظر گرفته شد.

آریان پور تصریح کرد: اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی بافت‌های ارزشمند روستایی از جمله مصوبات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه در گلستان بود که اختصاص اعتبار برای روستا‌های هدف گردشگری، قلعه قافه مینودشت به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان، ساسنگ مینودشت به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان، گچه سوی بالا شهرستان کلاله به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و سرچشمه گالیکش به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از جمله پیگیری ما در این حوزه بود که ۲۵ درصد کل اعتبار یاد شده است.

وی اضافه کرد: در همین سفر، مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل ساختمان فنی و حرفه‌ای شهرستان مراوه تپه اختصاص داده شد.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های «مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه» اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۰ به نسبت سال‌های گذشته، بودجه مناسبی برای زیرساخت‌های استان گلستان به خصوص شرق گلستان دیده شده و می‌توان برای تکمیل پروژه‌های استانی و شهرستانی که اعتبارات آن کافی نیست، از بودجه‌های ملی نیز استفاده بهینه کرد.
 

برچسب ها: گلستان مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *