به دستور دادستان تهران انجام شد؛ دیدار چهره به چهره با مددجویان کانون اصلاح و تریبت تهران، ۱۴ مددجو آزاد شدند

20:45 - 24 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۷۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در دیدار چهره به چهره با زندانیان و بررسی مشکلات قضایی آنان و اعطای تسهیلات به مددجویان واجد شرایط به دستور دکتر القاصی دادستان تهران، معاون دادستان در امور زندان‌ها به همراه مسئول بسیج حقوقدانان از کانون اصلاح و تربیت بازدید کردند.

- طبق اعلام روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، حجت الاسلام و المسلمین احمدعلی فیروزجایی ساعاتی قبل به همراه برخی دیگر از مسئولان بر اساس دستور علی القاصی دادستان تهران با حضور در جمع مددجویان کانون اصلاح و تریبت به مسائل و مشکلات آن‌ها رسیدگی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فیروزجایی ضمن تبریک حلول ماه ذی الحجه و تبریک اعیاد پیش رو پیرامون این ملاقات چهره به چهره گفت: با توجه به اهمیت رسیدگی به امور زندانیان به ویژه رسیدگی به امور اطفال و نوجوانان در کانون اصلاح تربیت، موضوع دیدار از این مجموعه به دستور دادستان محترم تهران در دستور کار و اولویت رسیدگی قرار گرفت و با کلیه مددجویان این مرکز چهره به چهره ملاقات و آخرین وضعیت قضایی آنان بررسی شد.

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها ادامه داد: در این بازدید به مسائل و مشکلات مددجویان رسیدگی شد و موجبات آزادی ۱۴ نفر از مددجویان کانون اصلاح و تریبت فراهم شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از رویکرد‌های اساسی قوه قضاییه طی چند مدت اخیر حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندانهاست، توضیح داد: دادستان تهران در جلسات مختلف برای تحقق این امر تاکید داشته و دارند و این موضوع به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دادستانی دنبال می‌شود.

حجت الاسلام فیروزجانی از استمرار این ملاقات‌های چهره به چهره با زندانیان خبر داد و تاکید کرد: این بازدید‌ها به مناسبت اعیاد ماه ذی الحجه انجام می‌شود و در اقدامی جهادی با همت معاونان دادستان، دادیاران اجرای احکام و ناظر بر زندان در زندان‌های استان تهران حاضر شده و پس از استماع اظهارات مددجویان از تمام راهکار‌ها و ارفاقات قانونی استفاده می‌شود تا شرایط آزادی و بازاجتماعی شدن زندانیان واجد شرایط فراهم شود.

بر اساس این گزارش، طی چند ماه گذشته ملاقات‌های چهره به چهره بسیاری از سوی دادستان و معاونان دادستان تهران، دادیاران اجرای احکام و ناظر زندان در زندان‌های تهران بزرگ، اوین، قزل حصار، رجایی شهر، کانون اصلاح و تربیت و زندان شهر ری صورت گرفته و از نزدیک پای صحبت‌های زندانیان نشسته و درخواست‌های آن‌ها را بررسی و دستورات لازم را صادر کرده اند.

در این ملاقات‌ها برخی از زندانیان درخواست‌های خود از جمله استفاده از پابند الکترونیک، آزادی مشروط، مرخصی پایان حبس، عفو و … را مطرح کردند و دستورات لازم برای پیگیری درخواست‌های این زندانیان و در نهایت آزادی تعداد قابل توجهی از آن‌ها صادر شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *