تعیین اهداف آموزشی به عهده وزارت علوم است

4:50 - 24 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۴۸۱
عضو کمیسیون آموزش مجلس ، گفت‌: سنجش و پذیرش دانشجو از سوی وزارت علوم باید اتفاق بیفتد و متصدی آن هم سازمان سنجش و شورای سنجش و پذیرش متشکل از دانشگاه‌ها است.

-سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش پرورش به سختی سوالات کنکور ۱۴۰۰ و این موضوع که برخی سوالات آزمون سراسری در راستای اهداف آموزشی نبوده است اعتراض کرد. اما این موضوع که اهداف آموزشی به طور کلی از سوی چه سازمانی و چگونه باید تعریف شود موضوعی قابل بحث است.


در این باره مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، گفت: روال بر این نیست که کسی که نیرویی را تربیت می‌کند خودش هم چارچوب‌ها را برای پذیرش آن طرح کند، از این رو کسی که می‌خواهد نیرویی را جذب کند لزوما نباید به تعلیم دهنده آن نیرو استناد کند.

ویس کرمی گفت:در قصه پذیرش دانشگاه‌ها پذیرنده دانشگاه‌ها و وزارت علوم است و سازمان سنجش به عنوان یکی از معاونت‌های وزارت علوم از بین فارغ التحصیلان آموزش و پرورش با برگزاری آزمون سراسری گزینش میکند.

وی اظهار کرد:به طور کلی پذیرش دانشجو از سوی وزارت علوم باید اتفاق بیفتد و متصدی آن هم سازمان سنجش و شورای سنجش و پذیرش متشکل از دانشگاه‌ها است.

نماینده مردم لرستان گفت:اگرچه همه ساله این بحث‌ها وجود دارد، اما به طور کلی در روال پذیرش دانشجو تشخیص کار و کارشناسی آن قانونا به عهده سازمان سنجش و وزارت علوم است.

وی در مورد اعتراض وزارت آموزش و پرورش در مورد این موضوع که برخی از سوالات کنکور نامتعارف و خارج از منابع درسی طراحی شده است گفت:طرح سوال در چارچوب مفاهیم کتاب بلامانع است. گاهی ممکن است محتوا با ظرافت‌هایی از سوی طراح مورد سوال قرار گیرد. این طرح که سوالات آزمون باید عین کتاب باشد در کمیسیون آموزش مجلس نیز رد شد، چرا که این موضوع غیر کارشناسی است. در غیر اینصورت اگر به طور کلی سوالی خارج از محتوای کتاب طرح شود و در چارچوب محتوا و مفاهیم کتاب و سر فصل‌ها نباشد، موضوعی قابل بحث است.
 
 
بیشتر بخوانید:

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *