قطعی برق باعث خلل در میزان تولید و گرانی آهن و فولاد/ پاسخگو نبودن مسئولان متولی اقتصاد

13:30 - 23 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۴۱۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: تولیدات در موعد مقرر صورت نمی‌گیرد و کارخانجات در زمانی که باید فعالیت داشته باشند به دلیل قطعی‌های برقی که اتفاق افتاده خللی در میزان تولید ایجاد کرده‌اند.
حمیدرضا رستگارپور در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت بازار آهن و فولاد و همچنین گرانی‌های اخیر این بازار گفت: اخیراً نگرانی‌هایی را در بازار آهن و فولاد داشته‌ایم و طبق بررسی‌ها و پیگیری‌هایی صورت گرفته متوجه شدیم که کارخانه‌های تولید فولاد و آهن مشکل اصلی را کمبود و نداشتن برق برای راه‌اندازی دستگاه‌ها مطرح می‌کنند.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: از دلایلی که قیمت آهن گران شده این است که تولیدات در موعد مقرر صورت نمی‌گیرد و کارخانجات درزمانی که باید فعالیت داشته باشند به دلیل قطعی‌های برقی که اتفاق افتاده خللی را در میزان تولید ایجاد کرده و میزان تولیداتی که به بازار وارد شود کمتر شده است.

وی افزود: دلیل دیگر گرانی آهن بحث بورس است که در بورس کالا به نظر می‌رسد هماهنگی بین برخی از گروه‌ها وجود دارد و باعث شده قیمت آهن در برخی از مقاطع تولیدی، هم کمبود در بازار احساس شود و هم‌ در قیمت‌ها به دلیل گرانی‌ هایی که در موضوعات مختلف ازجمله حمل‌ونقل و هزینه‌های جاری اتفاق افتاده است بنابراین تفاوت قیمت در بازار به وجود می‌آید.
 
رستگار پور بیان کرد:  اگر شرایط فعلی رفع شود و وضعیت متولی وزارت صمت مشخص شود روی بازار می‌توانیم کنترل و برنامه‌ریزی داشته باشیم.
 
وی تأکید کرد: دلیل گرانی‌ها و اتفاقات اخیر پاسخگو نبودن مسئولینی است که متولی اقتصاد هستند و در حال حاضر نمی‌تواند اظهارنظر کنند یا نمی‌خواهند اظهارنظر کنند.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: بهترین جمله برای وضعیت کنونی این است که اقتصاد رهاست یعنی هرکسی هر کاری که بخواهد در حال حاضر انجام می‌دهد و امیدواریم دولت جدید سریع‌تر مستقر شود و آرامش را به بازار برگرداند.
 
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *