رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از مجتمع شورای حل اختلاف ارومیه

12:18 - 23 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۳۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از مجتمع شورا‌های حل اختلاف ارومیه بازدید کرد.
- ناصر عتباتی،رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از مجتمع شورا‌های حل اختلاف ارومیه بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این بازدید ضمن حضور در شعب شورا‌های حل اختلاف و بررسی عملکرد آن‌ها و دیدار با اعضای شورای حل اختلاف، تاکید کرد عملکرد شورا‌های حل اختلاف باید تقویت شود و اولویت برای سازش باشد حتی در شعب رسیدگی هم باید به امر سازش واصلاح ذات البین توجه ویژه گردد.

وی بعد از بازدید شورای حل اختلاف ارومیه در جمع تعدادی از روسا و اعضای شعب شیفت صبح حاضر و گفت: از زحمات اعضای شورای حل اختلاف نباید غافل شد چرا که تاثیر بسیار زیادی در رسیدگی‌ها و عملکرد دستگاه قضایی استان دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: اعتقاد ما بر این هست که هر قدر تاثیر شورا زیاد باشد به همان اندازه عملکرد دادگاه‌ها ودادسرا هم از کیفیت بالایی برخوردار خواهد شد، لذا اهمیت ویژه‌ای به شورا و عملکرد آن قائل و در صدد توسعه بیشتر شورا هستیم.

عتباتی به جبران خدمات و زحمات اعضای شورا هم تاکید کرد و خواست در حد مقدورات وحتی بیشتر از آن به زحمات این عزیزان ارج نهاده شود.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به فلسفه تشکیل شورا اشاره و از کارکنان شورا خواست مبنای کار شورا را صلح وسازش قرار دهند و با زبان لین و نرم و رفتار قرآنی امور مردم را به سمت و سوی سازش سوق دهند.

عتباتی با بیان آیاتی از قرآن کریم در زمینه صلح و سازش تاکید کرد شورای حل اختلاف باید الگوی اعتلای فرهنگ قرآنی سازش در جامعه باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان یادآور شد: وظیفه ما این هست که از فعالان حوزه سازش به نحو شایسته تشکر و قدردانی نماییم و این کار را خواهیم نمود.
 
بیشتر بخوانید:
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *