لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان در جهت فرهنگ سازی صلح و سازش

12:04 - 23 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۳۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت:استفاده از همه ظرفیت‌های استان برای کاهش جرایم خشن و گسترش صلح و سازش ضرورت است.
- هادی هاشمیان،رئیس کل دادگستری گلستان در نخستین جلسه هم اندیشی ستاد صبر استان بیان داشت: عوامل اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی در کنار هم قرار میگیرند و آستانه تحمل جامعه راکاهش داده است و در ستاد صبر مشارکت و کمک همه دستگاهها ، علما ، اساتید و سمن ها برای کاهش خشونت و آموزش مهارت های کنترل خشم تلاش می کنیم.
 
رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: ستاد صبر بستر و فرصت مناسبی برای گرد هم آوردن همه ظرفیت های مردمی و اجرایی برای کمک به بهبود حال جامعه و بالا بردن آستانه تحمل مردم است .

احمد جعفری،رئیس توسعه شورای حل اختلاف گلستان هم در این جلسه از اقدامات این شورا به منظور مشارکت مردم برای حل و فصل اختلافات اشاره کرد و گفت : توسعه مراکز داوری یکی از این اقدامات است که در این راستا سه اتاق ویژه داوری در خانه صنعت و معدن استان فعال کردیم .

جعفری افزود: در این واحدها یک قاضی بازنشسته ، یه استاد دانشگاه و یک نفر از خانه صنعت و معدن حضور دارند و برای حل اختلافات فعالان عرصه صنعت و معدن پادرمیانی می کنند .

جعفری ، میانجیگری را دومین تلاش این شورا برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات برشمرد و افزود: ۶۳ نفر به عنوان میانجیگر انتخاب و پس از گذراندن دوره های آموزشی به زودی کار خود را برای کمک به سازش در دعاوی ، کار خود را آغاز می کنند .

وی افزود: ستاد صبر هم تلاش دیگر دستگاه قضایی است که با سه محور صبر ، بخشش و گذشت برای حل مسالمت آمیز اختلافات و بالابردن آستانه تحمل مردم فعالیت خود را آغاز کرده است .

 جعفری ادامه داد: سال گذشته با تلاش اعضای شورای حل اختلاف که از بطن جامعه و نخبگان استان هستند ۴۰ درصد پرونده های قابل سازش ، با رضایت طرفین ختم به خیر شد .

وی یادآور شد: ما در ستاد صبر به دنبال شناسایی نخبگان ، علما ، اساتید و افراد صاحب نفوذ و استفاده از ظرفیت و همکاری آنان به عنوان صلح یار برای کمک به گسترش صلح و سازش هستیم .

نخستین جلسه هم اندیشی ستاد صبر استان امروز در دادگستری کل استان گلستان برگزار شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *