رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صلح و سازش ۵۷ درصدی پرونده‌های کیفری توسط دستگاه قضایی استان کرمان

14:02 - 23 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۲۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به کسب رتبه اول شعب حل اختلاف زندان‌های این استان در حوزه صلح و‌سازش، گفت: همچنین در زمینه پرونده‌های کیفری نیز، تعداد ۳۲ هزار ۹۷۲ فقره یا به عبارتی به طور میانگین۵۷.۴ درصد منجر به مصالحه شده است.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید مشترک به همراه معاون قضایی در امور شورا‌های حل اختلاف استان از مجتمع قضایی شهید سلیمانی و گفتگو با قضات، دبیران و اعضای شورا‌های حل اختلاف استان در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه بیان کرد:اجرای عدالت از رسالت‌های انبیاء عظام الهی وائمه اطهار (ع) وحاکمیت است خدمت در عرصه عدالت گستری وحل اختلاف بین مردم از طریق سازش اجری عظیمی دارد وفرصت ارزشمندی برای خدمت به مردم است.

وی با اشاره به عملکرد یک سال اخیر شورا‌های حل اختلاف استان کرمان، اظهار داشت: استان کرمان در تعداد مصالحه پرونده‌های شعب حل اختلاف، در رتبه بندی کشور در رتبه اول قرار دارد و در همین رابطه ۸۶۹ زندانی با صلح وسازش از زندان‌های سراسر استان آزاد شده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: با ورود شورای حل اختلاف خوشبخاته دو پرونده قتل طی سه ماهه‌ی اخیر در استان کرمان منتهی به صلح وسازش شده است.

موحد بر اهمیت ترویج فرهنگ صلح وسازش در جامعه تاکید کرد و گفت:طی یک سال گذشته بالغ بر ۱۸۸ هزار فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان کرمان واردشده است که از این تعداد ۱۸۸ هزار ۹۴۶ فقره پرونده نیز مختومه گردیده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: در زمینه پرونده‌های کیفری، تعداد ۳۲ هزار ۹۷۲ فقره یا به عبارتی به طور میانگین۵۷.۴ درصد منجر به مصالحه ختم شده و استان کرمان در این زمینه در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پرونده‌های حقوقی نیز تعداد ۱۳ هزار ۲۸۸ فقره یا به عبارتی به طور میانگین ۴۷.۶ درصد منجربه سازش شده است.

موحد یادآور شد: تعداد پرونده‌های قابل صلح و سازش استان معادل ۱۳۷ هزار ۹۹ فقره بوده که بر این اساس نسبت پرونده‌های صلح و سازش به پرونده‌های قابل صلح معادل ۴۰.۳ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *