پیشگیری از تخلفات انتظامی در آیین‌نامه لایحه استقلال وکلا مصوب ۱۴۰۰

16:54 - 22 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۱۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه طی یادداشتی نوشت: همگام با دوره تحول مرکز، کارگروه پیشگیری و کاهش تخلفات انتظامی وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با ۴ کمیته تخصصی متشکل از وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده و عده‌ای از اساتید و نخبگان شروع به فعالیت کرد.
- کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه طی یادداشتی نوشت: مطابق بند ۲ماده ۸۵ آیین نامه لایحه استقلال وکلا مصوب رئیس سابق قوه قضاییه یکی از تکالیف کانون‌ها برگزاری دوره‌های پیشگیری از وقوع تخلفات است.

چنین امری در عمر ۷۰ ساله کانون سابقه نداشته؛ اما خوشبختانه از بهمن ماه ۱۳۹۸ همگام با دوره تحول مرکز، کارگروه پیشگیری و کاهش تخلفات انتظامی وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با ۴ کمیته تخصصی متشکل از وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده و عده‌ای از اساتید و نخبگان شروع به فعالیت کرد.

از نتایج و برکات فوق العاده این کارگروه از جمله تحقیق و پژوهش در زمینه ۲۰ هزار پرونده تخلفاتی از تاسیس مرکز تاکنون به منظور تحلیل آماری جهت برنامه ریزی و تعیین خط مشی انتظامی مرکز است. در حال حاضر نتیجه آماری و تحلیلی ۵۵۰۰ فقره پرونده استخراج و ارائه شده است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *