رسیدگی به بیش از ۱۸ هزار پرونده توسط موسسات داوری در استان فارس

10:05 - 23 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۱۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف فارس گفت: با تاسیس و راه اندازی موسسات داوری در استان فارس از سال ۹۸ تاکنون بیش از ۱۸ هزار پرونده رسیدگی شده و این موضوع سبب کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری این استان شده است.
- حجت الاسلام والمسلمین توانی با بیان اینکه با تاسیس و راه اندازی موسسات داوری در استان فارس ازسال ۹۸ تاکنون بیش از ۱۸ هزار پرونده رسیدگی شده و این موضوع سبب کاهش ورودی پرونده هابه دادگستری این استان شده است افزود: بحث داوری یکی از بحث‌های مهم ماده ۲۱ برنامه توسعه سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور است و در سیاست ابلاغیه مقام معظم رهبری به مبحث داوری تاکید فراوان شده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش ورودی پرونده به دادگستری‌ها علاوه بر کاهش بار مالی بر توان اجرایی می‌افزاید، گفت:دستگاه قضایی قادر خواهد بود توان خود را در جهت پیگیری و بررسی پرونده‌ها و موارد کلان و حساس جامعه بپردازد و این امر تاثیر بسزایی در کاهش ورودی و رفع اطاله دادرسی و واگذاری برخی از امور به مراجع غیر قضایی دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف فارس با اشاره به اینکه مسائلی مانند دعاوی خانوادگی و اختلافات ملکی از طریق داوری قابل حل و فصل است تاکید کرد: اختلافات و مشکلات مردم را باید به مسیر داوری هدایت کرد.

وی خاطر نشان کرد: درسال جدید فعالیت دوره جدید کانون داوران دادگستری استان فارس با شعار تقویت و ارتقای داوری در استان فارس آغاز شد و نظارت بر عملکرد موسسات و مراکز داوری با هدف بهبود کیفیت در این حوزه با برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و پیشرفته داوری مختص داوران و برگزاری آموزش داوری ضمن خدمت در حال پیگیری است.
 

برچسب ها: پرونده فارس داوری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *