مختومه شدن بیش از ۲۲ هزار پرونده در شورای حل اختلاف اصفهان

10:23 - 23 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۱۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورای حل اختلاف اصفهان از مختومه شدن بیش از ۲۲ هزار پرونده با تلاش شورای حل اختلاف این استان در خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: این آمار نشان می‌دهد که حدود ۵۵ درصد از پرونده‌ها در این ماه مختومه شده است.
سید محمد موسویان در گفتگو با میزان از مختومه شدن بیش از ۲۲ هزار پرونده با تلاش شورای حل اختلاف این استان در خرداد ماه سال جاری خبر داد وگفت: فلسفه تشکیل شورا‌های حل اختلاف ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی است و دعاوی،خواسته‌ها و شکواییه‌هایی که پیچیدگی کمتری دارند و قابل گذشت هستند به شورا‌های حل اختلاف ارجاع می‌شوند.

رئیس شورای حل اختلاف اصفهان اضافه کرد: در همین راستا با تلاش اعضای  شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان در اردیبهشت ماه سال جاری و در راستای مختومه نمودن پرونده‌ها و جلوگیری از انباشت آنها، درصد قابل قبولی از پرونده‌ها نیز مختومه شد که همین امر موجبات رضایتمندی ارباب رجوعان و تکریم مراجعه کنندگان را فراهم کرده است و ضمن جلوگیری از اطاله دادرسی‌ها موجبات تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها شده است.

موسویان ادامه داد: از ۲۱۵۹۴ فقره پرونده وارده به اضافه ۱۹۲۱۹ فقره موجودی پرونده‌ها در شعب شورای حل اختلاف استان در خرداد ماه تعداد ۲۲۲۹۷ فقره نیز مختومه شده است که حدود از ۵۵ درصد از پرونده‌ها در این ماه مختومه شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *