هیچ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در سیستان و بلوچستان نباید هزینه بپردازد

11:06 - 22 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۹۸۷
وزیر بهداشت گفت: در سفر به استان سیستان و بلوچستان، تصمیمات خیلی خوبی اتخاذ شد. اولین تصمیم این بود که هیچ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این استان نباید هزینه بپردازد و هزینه‌ها را تقبل کردیم.

- بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید نمکی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: مقرر شد کمبود‌های استان سیستان و بلوچستان از آنچه خودمان و همچنین نیرو‌های مسلح در اختیار دارند را برطرف کنیم. خوشبختانه الان از نظر دارو، کیت آزمایشگاهی و تخت بیمارستانی، کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: همکاران ما در این استان، تخت‌هایی را فراهم کرده اند که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته و اگر خدای ناکرده موج بیماری سنگین‌تر شد، این تخت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما برآورد بنده این است که موج بیماری، کوتاه‌تر خواهد شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای بیمارستان‌های ۵۴۰ تختخوابی چابهار، ایرانشهر و زاهدان تصمیماتی گرفتیم. ساخت مراکز درمان بستر در خیلی از شهر‌های سیستان و بلوچستان را به سرعت به پایان برسانیم و مراکز درمان بستر مورد نیاز جدید را بسازیم. خوشبختانه راه اندازی دانشکده دندانپزشکی زابل هم پریروز تصویب شد.

دکتر نمکی یادآور شد: مقرر شد که امکانات تجهیزاتی جدیدی را برای دانشگاه علوم پزشکی ارسال کنیم. منابعی را به سه دانشگاه علوم پزشکی این استان تزریق می‌کنیم و مقرر شد که کارانه پرستاران و زحمتکشان حوزه سلامت را یکی دو ماه، جلوتر بیاندازیم و در مجموع، کمک‌های قابل توجهی به این استان ارسال می‌شود. کارگروهی را تصویب کردیم که با مشارکت نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس، سند توسعه بهداشت و درمان این استان تهیه شود.

وی گفت: برآورد بنده این است که در اوج پیک بیماری در سیستان و بلوچستان قرار داریم و از هفته آینده، شاهد کاهش قابل توجهی در میزان بیماران سرپایی باشیم البته هر قدر بیماران سرپایی بیشتر شوند، با تاخیر، بیماران بستری و همچنین مرگ و میر‌ها را شاهد خواهیم بودیم و وقتی تعداد بیماران سرپایی کاهش پیدا کند، بعد از چندین هفته، بیماران بستری و مرگ و میر بیماران کاهش می‌یابد که زمان بر است. اگر مردم فاصله گذاری و پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کنند، از چند روز آینده، نوید کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را در سیستان و بلوچستان خواهیم داد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: از ۵۳ هزار نیروی استخدامی در وزارت بهداشت، تعداد قابل توجهی به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است ضمن اینکه به سه دانشگاه علوم پزشکی این استان اعلام کردیم که برای راه اندازی مراکز جدید بهداشتی و درمانی، هر قدر نیرو مورد نیاز باشد، مجوز آن را خواهیم داد و نیروی متخصص هم که در مردادماه توزیع می‌شود، به اندازه کافی توسط معاونت درمان وزارت بهداشت برای نقاط کمتر برخوردار سیستان و بلوچستان تامین خواهد شد.

 نمکی افزود: در تامین واکسن برای استان سیستان و بلوچستان هیچ مشکلی نداریم. این استان اولین استان کشور است که در آن واکسیناسیون افراد بالاتر از ۵۰ سال شروع شده و هر قدر سرعت همکاران ما افزایش پیدا کند و حتی دو و سه شیفت، واکسن تزریق کنند، به تعداد کافی و بیشتر از حد نیاز را تامین می‌کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *