رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

این همه هزینه تراشی به نفع دوچرخه‌سواری نیست

0:45 - 23 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۹۸۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رییس جدید فدراسیون دوچرخه‌سواری در تازه‌ترین اظهار نظر خود خبر از هزینه ۱۳ میلیاردی تومانی برای تکمیل ساختمان نیمه کاره فدراسیون داد.
- محمود رشیدی روز پنجم خرداد ماه در رقابتی نزدیک با عبدالرحمن قاسمی توانست با کسب ۲۷ رای از اعضای مجمع به مدت چهار سال ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری را برعهده گیرد. در همان روز رشیدی عنوان کرد که تا ۴۰ روز پس از ریاستش گزارشی کامل از وضعیت کلی دوچرخه‌سواری و مشکلات پیرامون این رشته ارائه خواهد داد که وی در جریان مجمع عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری به قولش عمل کرد و گزارش خود را به سمع و نظر اعضای مجمع رساند.
 
رشیدی که هنوز چهل روز از ریاستش در فدراسیون دوچرخه‌سواری نگذشته در اظهاراتش در مجمع سالیانه این فدراسیون به مواردی اشاره کرد که خالی از ابهام نیستند. ابهاماتی که انتظار می رود هر چه زودتر دستگاههای نظارتی برای رسیدگی به آن ورود پیدا کند. یکی از مهمترین سرفصل‌هایی که وی در روز مجمع مانور زیادی روی آن کرد بحث بدهی‌های باقیمانده از فدراسیون‌های قبلی و همچنین میزان منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل ساحتمان نیمه کاره فدراسیون دوچرخه سواری بود.

رییس جدید فدراسیون دوچرخه‌سواری در آخرین گزارشش که روز ۲۰ تیر ماه در جریان مجمع سالیانه بود مدعی شد که برآوردش برای تکمیل ساختمان فدراسیون، مبلغی نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان است.

 
دوچرخه
برای بررسی بیشتر این موضوع بهتر است به روند تکمیل ساختمان نیمه کاره فدراسیون دوچرخه‌سواری و همچنین اظهارات مختلف در این موضوع پرداخت.

یکم خرداد ماه سال ۱۳۹۹ سایت فدراسیون در خبری اعلام کرد که محل ساختمان اداری فدراسیون تغییر پیدا کرده و قرار است ساختمان در حال تکمیل در مساحت ۱۲۰۰ متر و در سه طبقه به بهره‌برداری برسد. در همین روز مهندس ارتقایی، مشاور عمرانی وزیر ورزش و جوانان به همراه خسرو قمری، رییس وقت فدراسیون از روند تکمیل ساختمان فدراسیون بازدید کردند.
 
 
دوچرخه
 
در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ مراحل دیوار دیوارچینی ساختمان جدید فدراسیون انجام گرفت. پس از ۹ ماه از این تاریخ مراحل دیگری از ساخت و تجهیز ساختمان نیمه کاره نیز انجام شد و باید دید تا چه زمانی رییس جدید می‌تواند ساختمان جدید را مورد استفاده قرار دهد. البته رشیدی در زمان حضورش به عنوان مشاور رییس تزریق چند صدمیلیونی برای تکمیل بخش گچ کاری این ساختمان انجام داد.
 
 
 
دوچرخه
 
 
پس از انتخاب داوری به عنوان سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری وی در ۵ بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد که برآورد‌های لازم انجام شده و حدود ۴ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان فدراسیون نیاز است. داوری حتی خاطرنشان کرده بود که ساخت و تجهیز ساختمانی با زیربنای بالای ۱۰۰۰ متر مربع حدود ۸ میلیارد تومان هزینه دارد که این مبلغ برای فدراسیون کمتر هم خواهد شد.

پس از این تاریخ رشیدی در یکم تیرماه امسال با اشاره به استاندارد نبودن قسمت‌های مختلف ساختمان تاکید کرد که نقشه طراحی شده برای ساختمانی با این مساحت قابلیت اجرا ندارد و آسانسوره، دیواره‌ها و پله‌ها نقص دارند. رییس فعلی فدراسیون دوچرخه‌سواری همچنین یادآور شد که فدراسیون قبلی به پیمانکار‌ها نیز بدهی دارند. رشیدی در صحبت‌هایش تصریح کرد که برآوردش از هزینه‌ها برای تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان نزدیک به ۸ الی ۹ میلیارد تومان است.

رشیدی تنها پس از گذشت ۲۰ روز از آخرین اظهارتش در مجمع عمومی فدراسیون تاکید کرد برای تکمیل ساختمان جدید مبلغی در حدود ۱۳ میلیارد تومان نیاز است. امیدواریم رییس فدراسیون جدید اطلاعات دقیق تر و جامع تری در خصوص این مبلغ ارائه کند.

 
دوچرخه
واقعا عجیب است که برای تکمیل ساختمانی که سفت‌کاری و لوله‌کشی شده و تنها برخی موارد جزئی‌تر باقی مانده؛ چرا باید ۱۳ میلیارد هزینه در پی داشته باشد. ولی در مقابل رییس فدراسیون دوچرخه سواری مدعی است هزینه های شیشه ساختمان جدید به مراتب بیشتر از قیمت فروش رفته ساختمان سابق فدراسیون است!

امیدواریم هر چه رخ می دهد به نفع رشته دوچرخه سواری باشد و در نهایت برای مردم این موضوع شفاف شود که مدیریت قبلی فدراسیون با چه پشتوانه فکری و چه منطقی اقدام به فروش دو واحد این فدراسیون در منطقه اداری مرکز شهر کرده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *