رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزارش «دیده بان حقوق بشر» از شکنجه هولناک زندانیان در زندان‎های عربستان

17:42 - 21 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۸۸۳
دیده بان حقوق بشر در گزارشی به شکنجه فعالان مخالف رژیم سعودی در زندان‎های عربستان پرداخته است.

- یک گزارش جدید نشان می‎دهد که فعالان سیاسی در زندان‎های عربستان تحت شکنجه قرار می‎گیرند.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، جزئیات یک گزارش که به دست سازمان دیده بان حقوق بشر رسیده نشان می‎دهد که فعالان سیاسی بارز در عربستان در دوره ولیعهدی «محمد بن سلمان»، تحت شکنجه قرار گرفته‎اند.

این سازمان به چندین پیام ناشناس که از سوی یک زندانبان ارائه شده، دست یافته که در آن‌ها به شکنجه و رفتار بد با زندانیان از جمله استفاده از شوکر، ضرب و شتم و تجاوز جنسی اشاره می‎کند.

یکی از این پیام‎ها می‎گوید که با یکی از فعالان در زندان‎های عربستان طوری رفتار شده که احتمال مرگ وی بوده است.

زندانبان زندان عربستان در یکی دیگر از پیام‎ها به تعرض جنسی به «لجین الهذلول»، فعال زن سعودی، اشاره می‎کند که در ماه فوریه گذشته، آزاد شد.

زندانبان می‎گوید «لجین الهذلول به گونه‎ای مورد تعرض قرار گرفت که پیش از آن مشاهده نشده بود.»

در یکی از این پیام‎ها گفته می‎شود، «یکی از فعالان حقوقی در سال ۲۰۱۸ در زندان‎های عربستان به گونه‎ای مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود که همه پیش بینی می‎کردند جان خود را از دست می‎دهد؛ پزشک با دارو به وی کمک کرد، اما پس از آن دوباره تحت شکنجه قرار گرفت.»

مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده بان حقوق بشر، می‎گوید «شواهد جدید نشان از شکنجه وحشیانه عربستان علیه فعالان دارد.»

سازمان عفو بین الملل سال ۲۰۱۹ در گزارشی به جزئیات شکنجه و رفتار بد عربستان با فعالان در این کشور پرداخته بود و تاکید کرد که رفتار دولت عربستان با فعالان به سطح شکنجه رسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *