رسیدگی به مشکلات بیش از ۲۰۰ نفر از مردم در ملاقات عمومی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه

17:56 - 21 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۸۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه امروز را به موضوع ملاقات‌های مردمی اختصاص داد و شخصا به مشکلات قضائی بیش از ۲۰۰ نفر از مراجعین رسیدگی و دستور پیگیری صادر کرد.

- توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه امروز دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ را به موضوع ملاقات‌های مردمی اختصاص داد و شخصا به مشکلات قضائی بیش از ۲۰۰ نفر از مراجعین رسیدگی و دستور پیگیری صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه رسیدگی به مشکلات مردم باید از اولویت‌های کاری باشد خاطرنشان ساخت: خدمت به مردم در نظام اسلامی توفیقی است که در راستای مدیریت حاصل می‌شود و باید قدر دانسته شود و از این فرصت به بهترین وجه استفاده کرد.

وی افزود: معتقدیم ارتباط دوسویه و چهره به چهره در ملاقات مردمی موجب اقناع و جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری برخی از مشکلات مراجعین و پاسخگویی صریح و شفاف می‌شود. این مهم می‌تواند سبب کاهش مراجعات به دادگستری شود.

وی همچنین تأکید کرد: به همه مسئولین قضایی در تمامی مجتمع‌ها و حوزه‌های قضائی تابعه تاکید شده است که موضوع ملاقات با مردم را در اولویت کار‌های خود قرار دهند و علاوه بر تمامی روز‌های هفته یک روز خاص را به این موضوع اختصاص دهند و با رعایت شأن و کرامت مراجعین به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند.

در برنامه ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در یوم جاری که بالغ بر ۲۰۰ نفر از مراجعین و متقاضیان ملاقات چهره به چهره حضور پیدا کردند، دکتر توسلی زاده پس از استماع اظهارات و دریافت عرایض، دستور متناسب و مقتضی را معمول داشت و به پیگیری جدی خواسته‌های مردم تأکید کرد.

وی تأکید خاصی بر اجرای این ملاقات‌ها در فضایی صمیمی و بدون استرس دارد و با سعه صدر و گشاده رویی ضمن تکریم ملاقات شوندگان مستمع اظهارات ایشان می‌شود به نحوی که رضایت مراجعین را در پی دارد.

لازم به ذکر است در این دیدار به درخواست‌های مراجعین از قبیل اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، بازبینی و بررسی مجدد برخی پرونده‌ها و تسریع در رسیدگی و تقاضای عفو و بخشودگی رسیدگی شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *