آرژانتین برای پذیرش آوارگان سوری و فلسطینی اعلام آمادگی کرد

19:00 - 16 شهريور 1394
کد خبر: ۷۴۰۷۶
خبرگزاری میزان - کشور آرژانتین اعلام کرد که آماده پذیرش پناهجویان سوری و فلسطینی در این کشور است.
به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از تله‌سور، دولت آرژانتین پس از برخورد بد برخی کشورهای اروپایی با آوارگان سوری و فلسطینی و ممانعت از ورود آنها به قاره سبز اعلام کرد که این مهاجران می‌توانند وارد آرژانتین شوند.

آوارگان سوری و فلسطینی می‌توانند ویزای دو ساله دریافت کنند که امکان تمدید این ویزا برای یکسال دیگر وجود خواهد داشت.

آنیبال فرناندز، مدیر "برنامه ویژه ویزای بشردوستانه برای خارجی‌های سوری" در این باره گفت: وقتی شما کاری همانند این را انجام می‌دهید باید صادقانه و از صمیم قلب باشد تا مشکلات به‌سادگی قابل حل باشند.

این تصمیم آرژانتین پس از اقدام کشور اروگوئه برای کمک بشردوستانه به بحران جنگ داخلی در سوریه صورت گرفته است. آرژانتین دارای تعداد زیادی از افرادی است که ریشه سوری - لبنانی دارند. یکی از شرایط لازم برای صدور ویزا داشتن قوم و خویش یا دوست در آرژانتین است که دارای سوابق کیفری و جنایی نباشد.

درپی جنگ داخلی در سوریه تعداد زیادی از شهروندان این کشور با مشقت بسیار و عبور از دریا سعی می‌کنند خود را به اروپا برسانند. این افراد با توجه به آنکه قصد عزیمت به کشورهای شمال قاره سبز را دارند در مسیر خود از کشورهایی چون یونان، مقدونیه، صربستان و مجارستان عبور می‌کنند. رفتار نامناسب برخی کشورها مانند مجارستان انتقادات از نحوه برخورد با آوارگان را به همراه داشته است.

از سوی دیگر کشورهایی مانند آلمان که روزانه شاهد ورود هزاران پناهجو هستند خواستار تقسیم عادلانه این پناهجویان در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *