رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شناسایی جامعه هدف نیازمند مسکن به صورت الکترونیکی/ تقویت نسبت وام بر قیمت تمام شده از ۲۰ به ۵۵ درصد

11:52 - 21 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۷۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر راه و شهرسازی گقت: با تعامل با وزارت جهاد کشاورزی اراضی حبس شده و متوقف مانده را تحویل گرفتیم و ظرفیت سازی برای حوزه زمین انجام شده است.

- محمد اسلامی در آئین بهره برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی گفت: با تعامل با وزارت جهاد کشاورزی اراضی حبس شده و متوقف مانده را تحویل گرفتیم و ظرفیت سازی برای حوزه زمین انجام شده است.

وی افزود: بند اول سیاست‌ها و رویکرد‌های شهرسازی تامین زمین بوده است بند دوم شناسایی جامعه مخاطب بوده که با ثبت نام گسترده توانستیم جامعه هدف و افراد و خانواده‌های فاقد مسکن را شناسایی کنیم که تمام این اقدامات به صورت الکترونیکی انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با ثبت نام حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سطح کشور در پنج مرحله ما امروز حدود ۵۳۰ هزار واجد شرایط داریم که ثبت نام آن‌ها انجام شده است.

اسلامی در ادامه گفت: همه این افراد به صورت الکترونیکی تشکیل پرونده دادند و در بانک افتتاح حساب کردند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واریز پول ۲۰۰ هزار نفر از این افراد گفت: جریان فعالی است که ما می‌دانیم در کدام نقطه از کشور و در کدام شهر چه خانواده‌هایی با چه مشخصاتی نیازمند مسکن هستند برای این افراد توانستیم طرح جامع مسکن را به هنگام کنیم و برنامه ریزی عملیاتی کنیم.

وی افزود: با مصوبات دولت و شورای پول و اعتبار در زمینه تامین مالی پروژه‌های مسکن توانستیم نسبت وام بر قیمت تمام شده را قوت متفاوتی ببخشیم.

اسلامی تاکید کرد: در دوران جنگ اقتصادی قیمت مسکن نیز دچار تحولات اساسی شد و مسکن را برای قشر‌های جامعه هدف ما غیرقابل دسترس کرد به همین دلیل نسبت وام به قیمت تمام شده مسکن که تا سال گذشته ۲۰ درصد بود، با مصوبات دولت و شورای پول و اعتبار به عدد بالای ۵۵ درصد رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کسانی که واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن را اختیار می‌کنند، این فرصت برایشان ایجد شد که بتوانند با یک منبع مالی بیشتر آن را دنبال کنند.

گفتنی است امروز ۵۱۲۳۰ واحد مسکونی شامل ۲۸۵۱۸ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن مشتمل بر پروژه‌های "انبوه سازی" و "واگذاری گروهی زمین"، واحد‌های مشارکت شده با بخش خصوصی و واحد‌های نوسازی شده در محلات هدف بازآفرینی شهری در سراسرکشور به متقاضیان واگذار شد.

جمع کل ارزش سرمایه گذاری پروژه هایی که در حوزه مسکن توسط رئیس جمهور افتتاح شد ۲۴۱۱۹ میلیارد تومان بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *