آمادگی نیروهای پدافند هوایی جنوب برای حفاظت از مرزهای کشور

20:50 - 15 شهريور 1394
کد خبر: ۷۴۰۴۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان - فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور گفت: نیروهای منطقه پدافند هوایی جنوب کشور در آمادگی کامل برای حفاظت از مرزهای کشور هستند و خود را سرباز ولایت می‌دانند.
آمادگی نیروهای پدافند هوایی جنوب برای حفاظت از مرزهای کشوربه گزارش ، غلامعباس اسماعیل‌زاده فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور در دیدار با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رصد لحظه‌ای خلیج‌فارس را در دستور کار قرار داده‌ایم و با همکاری و تعامل سازنده با سایر نیروهای مسلح موجود در منطقه به دنبال ایجاد امنیت کامل در  مرزهای آبی، خاکی و زمینی کشور هستیم.

وی تصریح کرد: به‌زودی با گشایش نمایشگاهی، کارکرد این نیرو به مناسبت هفته دفاع مقدس در معرض دید عموم در شهر بوشهر قرار می‌گیرد.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز  گفت: با هماهنگی خوبی که بین نیروهای مسلح در استان بوشهر ایجاد شده است شاهد ایجاد امنیت خوبی برای کشور هستیم.

عبدالکریم جمیری اظهار داشت: تمام فعالیت‌های دشمن در مرزهای کشور توسط نیروهای مسلح حاضر در استان بوشهر رصد می‌شود که امنیت قابل قبولی برای کشور ایجاد کرده است.

وی اینکه نیروهای مسلح از جمله منطقه پدافند هوایی جنوب در آمادگی‌ خوب رزمی و دفاعی قرار دارند، اضافه کرد: حضور مقتدرانه نیروهای مسلح برای پاسداشت از آب‌وخاک کشور سبب شده که دشمن نتواند حتی به ذره‌ای از خاک میهنمان گوشه چشمی داشته باشد.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نیروهای مسلح نه‌تنها در سایه حفاظت از مرزهای کشور در حال رشادت و ایثار هستند بلکه به دلیل پایبندی به موازین دینی از بدو انقلاب تاکنون در مسیر خدمت به مردم تلاش‌های وافری به خرج داده‌اند.

جمیری تصریح کرد: پیشرفت‌های نظامی و دفاعی نیروهای مسلح در شرایط تحریم‌های استکبار قابل‌تقدیر است که این وضعیت نشان‌دهنده افزایش آمادگی‌های دفاعی و تجهیزاتی نیروهای مسلح است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه امکانات موجود در شهر بوشهر بابد تقسیم عادلانه داشته باشد، گفت: یکی از مشکلات موجود در پایگاه‌های هوایی و دریایی کمبود سهمیه آب است که ضروری است برای رفاه حال ساکنین این دو پایگاه به‌مانند دیگر نقاط شهر توجه شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یادآور شد: مردم بوشهر معتقدند که پایگاه‌های نظامی در سطح این شهر کمک بزرگی به حفظ امنیت آن‌ها داشته و نیروهای مسلح را جزئی از خود و بدنه این شهر می‌دانند.

منطقه پدافند هوایی جنوب کشور از سال 73 در بوشهر ایجاد شد و در سال 79 به شکل یک نیرو از پایگاه هوایی ارتش مستقل شد و هم‌اکنون مدیریت متمرکز عملیاتی پایگاه‌های استان خوزستان و فارس را بر عهده دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *